ennovate

Τι είναι το SEO και πώς θα βοηθήσει την επιχείρησή σας

Εδώ θα μάθετε όλα όσα χρειάζεστε για το Search Engine Optimization!

Χρόνος Ανάγνωσης: 15-20 λεπτά

Πίνακας Περιεχομένων

Τι είναι το SEO;

Το Search Engine Optimization ή εν συντομία, SEO, είναι η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης. Αποτελεί μια στρατηγική digital marketing η οποία έχει ως στόχο τη βελτίωση της προβολής της ιστοσελίδας σας στα οργανικά αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης όπως η Google.

Η πρακτική αυτή περιλαμβάνει δραστηριότητες όπως, η δημιουργία ποιοτικού περιεχομένου, η βελτιστοποίηση του περιεχομένου γύρω από συγκεκριμένες λέξεις κλειδιά και θεματικές ενότητες, η δημιουργία backlinks και η άρτια -από τεχνικής άποψης- λειτουργία της ιστοσελίδας.

Με απλά λόγια: Με το SEO προσπαθούμε να βελτιώσουμε την κατάταξη της ιστοσελίδας στα οργανικά (όχι στα Ads) αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Γιατί θα πρέπει να σας ενδιαφέρει το αν η ιστοσελίδα σας βρίσκεται ψηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης;

Η απάντηση είναι πολύ απλή. Γιατί οι μηχανές αναζήτησης όπως η Google αποτελούν έναν από τους κυριότερους τρόπους με τον οποίο οι άνθρωποι ανακαλύπτουν περιεχόμενο, προϊόντα και υπηρεσίες στο Διαδίκτυο.

Έτσι, με την προώθηση της ιστοσελίδας σας στις μηχανές αναζήτησης (SEO), σταδιακά και κάθε μήνα αποκτάτε δωρεάν επισκεψιμότητα στην ιστοσελίδα σας από επισκέπτες οι οποίοι ψάχνουν για αυτό που έχετε να προσφέρετε.

Σας ενδιαφέρει να μάθετε περισσότερα για το SEO; Στη συνέχεια του άρθρου θα βρείτε τις απαντήσεις για μερικά από τα κυριότερα ερωτήματά σας.

Πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης;

Όπως πολύ όμορφα το θέτει το Ahrefs, οι σύγχρονες μηχανές αναζήτησης είναι σαν τις βιβλιοθήκες της ψηφιακής εποχής. Όμως αντί να αποθηκεύουν αντίτυπα βιβλίων, αποθηκεύουν αντίτυπα ιστοσελίδων και ιστότοπων.

Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί ένα ερώτημα στις μηχανές αναζήτησης, εκείνες εξετάζουν όλες τις σελίδες που έχουν στο ευρετήριό τους για να επιστρέψουν τα περισσότερο σχετικά αποτελέσματα.

Πώς όμως καθορίζουν ποια αποτελέσματα να επιστρέψουν και ποια όχι;

Οι μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν μερικούς από τους πλέον περίπλοκους υπολογιστικούς αλγόριθμους. Οι αλγόριθμοι αυτόι μπορούν μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου να βρουν στο ευρετήριο τα καλύτερα αποτελέσματα για την αναζήτηση που έχει κάνει ο χρήστης.

Ο ακριβής τρόπος με τον οποίο οι αλγόριθμοι αυτοί κατατάσσουν τα αποτελέσματα στην αναζήτηση αποτελεί ένα επτασφράγιστο μυστικό της Google. Σύμφωνα με την ίδια την εταιρία, η κατάταξη των αποτελεσμάτων εξαρτάται από:

Τη συνάφεια (relevance) με το ερώτημα που πληκτρολογήσατε

Ο αλγόριθμος κατανοεί το ερώτημα που θέσατε στη μηχανή αναζήτησης έτσι ώστε να σας παρουσιάσει σχετικές απαντήσεις. Για παράδειγμα, όταν πληκτρολογήσετε το ερώτημα “συνταγή κέικ σοκολάτας” η Google επιστρέφει 1.210.000 αποτελέσματα.

Δεν θα θέλατε να δείτε αποτελέσματα από καταστήματα παπουτσιών. Γιαυτό λοιπόν η Google εξετάζει το ευρετήριό της για να βρει αποτελέσματα σχετικά με “συνταγή κέικ σοκολάτας” και να σας παρουσιάσει ιστοσελίδες που σχετίζονται με την αναζήτησή σας.

Παρόλα αυτά η κατάταξη δεν εξαρτάται μόνο από τη σχετικότητα με το ερώτημά σας. Για ένα τυπικό ερώτημα υπάρχουν χιλιάδες, ακόμη και εκατομμύρια ιστοσελίδες με πιθανές συναφείς πληροφορίες.

Οπότε ο αλγόριθμος λαμβάνει υπόψη του και μερικές άλλες παραμέτρους.

Το κύρος της ιστοσελίδας

Το κύρος (authority) μιας ιστοσελίδας το καθορίζει η Google και είναι ο τρόπος με τον οποίο κατανοεί αν το περιεχόμενό της είναι ποιοτικό και άξιο αναφοράς.

Ένας ιστότοπος αποκτά κύρος ανάλογα με τον αριθμό των συνδέσμων από άλλες ποιοτικές και γνωστές ιστοσελίδες που καταλήγουν σε αυτή.

Όταν ο αλγόριθμος εντοπίζει άλλες γνωστές ιστοσελίδες οι οποίες παραπέμπουν μέσω συνδέσμων προς μια σελίδα με σχετικό περιεχόμενο, οι σύνδεσμοι αυτοί λειτουργούν ως ψήφοι εμπιστοσύνης για την παραλήπτρια ιστοσελίδα.

Έτσι, ο αλγόριθμος αντιλαμβάνεται ότι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας είναι ποιοτικό, με αποτέλεσμα να έχει περισσότερες πιθανότητες να εμφανίζεται πιο ψηλά στην κατάταξη για σχετικές πάντα αναζητήσεις.

Οι σύνδεσμοι αυτόι είναι τα γνωστά μας Backlinks.

Φυσικά, οι αλγόριθμοι πλέον είναι αρκετά εξελιγμένοι για να ολοκλκηρώνουν την διαδικασία της κατάταξης σύμφωνα μόνο με τον αριθμό των backlinks και της σχετικότητας του περιεχομένου με την αναζήτηση.

Η ύπαρξη μόνο των δύο προαναφερθέντων παραγόντων δεν είναι αρκετή για να καθοριστεί η ποιότητα του περιεχομένου και επόμενως η κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Ο τελικός καθορισμός της κατάταξης των αποτελεσμάτων της Google εξαρτάται σε πολύ μεγάλο βαθμό από μια τρίτη περίπλοκη παράμετρο. Η παράμετρος αυτή εξετάζει το κατά πόσο είναι χρήσιμη η ιστοσελίδα για τους χρήστες.

Τη χρησιμότητα της ιστοσελίδας

Ο αλγόριθμος, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, βρίσκει πολλές ιστοσελίδες οι οποίες είναι σχετικές με το ερώτημα του χρήστη και έχουν αρκετά backlinks.

Όμως η Google δεν θα εμφανίζει ψηλά στα αποτελέσματά της μια σελίδα που πληροί μόνο αυτά. Την ενδιαφέρει σε πολύ μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο που προσφέρει στους χρήστες της να είναι χρήσιμο για αυτούς. Πώς καθορίζει αν το περιεχόμενο είναι χρήσιμο;

Η διαδικασία αυτή είναι αρκετά περίπλοκη και περιλαμβάνει την εξέταση πολλών διαφορετικών παραγόντων. Εν συντομία  η Google εξετάζει το κατά πόσο μια ιστοσελίδα προσφέρει μια καλή εμπειρία στους χρήστες της.

Τι περιλαμβάνει όμως η καλή εμπειρία χρήστη; Η εμπειρία χρήστη μετράται βάση ποιοτικών χαρακτηριστικών μιας ιστοσελίδας, πόσο γρήγορα αποκρίνεται και φορτώνει, κατά πόσο είναι καλά οργανομένο το περιεχόμενο σε αυτή, κατά πόσο είναι φιλική προς τους χρήστες κινητών συσκευών (mobile friendliness), αν οι χρήστες παραμένουν σε αυτήν αρκετή ώρα, αν το περιεχόμενο της ιστοσελίδας ανανεώνεται τακτικά ή είναι απαρχαιομένο, κ.ά.

Με απλά λόγια: Αν η Google βρει στο ευρετήριό της έναν ιστότοπο που προσφέρει πολύ καλή εμπειρία χρήσης στους επισκέπτες της, θα την εμφανίζει πιο ψηλά στα αποτελέσματά της σε σχέση με μια άλλη ιστοσελίδα που έχει περισσότερα backlinks αλλά προσφέρει μια αρνητική εμπειρία χρήσης στους επισκέπτες της.

Πώς δουλεύει το SEO?

Η δουλειά του SEO με σύντομα και απλά λόγια είναι να δείξει στις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας είναι το πιο ποιοτικό αποτέλεσμα που μπορεί να επιστρέψει στους χρήστες της για ένα συγκεκριμένο θέμα – μία αναζήτηση.

Οπότε η δουλειά μας είναι να βελτιστοποιούμε τις ιστοσελίδες σύμφωνα με τα πρότυπα της Google. Εξάλλου, όπως και η ίδια η εταιρία δηλώνει συνεχώς, ο στόχος της είναι να προσφέρει το καλύτερο δυνατό περιεχόμενο στους χρήστες της.

Το πώς καθορίζει πιο περιεχόμενο είναι το καλύτερο, εξαρτάται σε πολλούς παράγοντες που εξετάζουν οι αλγόριθμοί της. Συγκεκριμένα, μας είναι γνωστοί περισσότεροι από 200 τέτοιοι παράγοντες. Η ποιότητα του περιεχομένου, η ταχύτητα φόρτωσης της ιστοσελίδας, ο αρθμός των backlinks κ.ά.

Η Google όμως δεν είναι η μόνη μηχανή αναζήτησης. Είναι όμως η μηχανή αναζήτησης με το μεγαλύτερο μερίδιο της αγοράς. Συγκεκριμένα, το 92% των αναζητήσεων πραγματοποιούνται σε αυτήν. Οπότε, αν θέλουμε να αποκτήσουμε περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα μας, χρειάζεται να τη βελτιστοποιούμε σύμφωνα με τα πρότυπα της Google.

Σε περίπτωση όμως που θέλουμε να έχουμε περισσότερους θεατές στα βίντεο μας στο YouTube, τότε χρειάζεται να βελτιστοποιούμε το κανάλι και τα βίντεο μας σύμφωνα με τις δικές του προδιαγραφές.

Άλλες γνωστές μηχανές αναζήτησης είναι η Bing, η Yahoo, η Yandex και το Baidu.

Όταν όμως μιλάμε για SEO και βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας για τις μηχανές αναζήτησης, κυρίως αναφερόμαστε στη Google. Γι’ αυτό και το άρθρο αυτό αναφέρεται μόνο σε αυτήν.

SEO VS SEM (Οργανικά VS Paid Αποτελέσματα)

Τα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης χωρίζονται κυρίως σε 2 κατηγορίες. Τα οργανικά και τα διαφημιζόμενα.

Οργανικά αποτελέσματα

Ως οργανικά αναφερόμαστε στα αποτελέσματα τα οποία κατατάσσονται σύμφωνα με τις ενέργειες βελτιστοποίησης που αναφέρονται προηγουμένως σε αυτό εδώ το άρθρο.

Τα αποτελέσματα αυτά δεν εμφανίζονται με την σειρά που εμφανίζονται επειδή οι κάτοχοι των ιστοσελίδων αυτών πληρώνουν τη Google. Ίσα ίσα, η σειρά των οργανικών αποτελεσμάτων καθορίζεται σύμφωνα με το πόσο σχετικό είναι το περιεχόμενό της για μια συγκεκριμένη αναζήτηση – ερώτημα, το κύρος της ιστοσελίδας και την εμπειρία που προσφέρει στους επισκέπτες της.

Οπότε η δουλειά του SEO είναι να πραγματοποιεί όλες εκείνες τις ενέργειες που θα έχουν ως αποτέλεσμα την υψηλότερη κατάταξη μιας ιστοσελίδας στα οργανικά αποτελέσματα.

Διαφημιζόμενα αποτελέσματα

Τα διαφημιζόμενα αποτελέσματα είναι τα αποτελέσματα αυτά που εμφανίζονται πάνω από τα οργανικά ή στο τέλος της σελίδας των αποτελεσμάτων.

Μπορούμε εύκολα να τα ξεχωρίσουμε γιατί έχουν το αναγνωριστικό “Διαφ.” ή “Ad” δίπλα από τον σύνδεσμό τους.

Τα αποτελέσματα αυτά είναι εντελώς ανεξάρτητα από τα οργανικά. Η κατάταξη τους έχει να κάνει περισσότερο με το ποσό που είναι διατεθιμένος ένας διαφημιστής να πληρώσει για κάθε επισκέπτη που θα πατήσει στην διαφήμισή του.

Για τον λόγο αυτό, τις διαφημίσεις αυτές τις ονομάζουμε PPC, Pay Per Click. Όταν ένας χρήστης πατήσει σε μια διαφήμιση ο διαφημιστής χρεώνεται το ανάλογο ποσό.

Σημαντικό είναι να γνωρίζουμε ότι αν κάνουμε διαφήμιση στην Google, δεν θα βελτιωθεί η κατάταξη της ιστοσελίδας μας στα οργανικά αποτελέσματα.

Αν κάνουμε όμως SEO παράλληλα με PPC διαφήμιση, τότε βοηθάμε τη διαφήμισή μας να εμφανίζεται πιο ψηλά από άλλους διαφημιστές που πληρώνουν περισσότερο ανα κλικ αλλά δεν έχουν το ίδιο ποιοτικό περιεχόμενο με εμάς.

Γιατί είναι σημαντικό το SEO;

Ως επιχειρηματίες και ιδιοκτήτες ιστοσελίδων σίγουρα θα έχετε συνατήσει στο παρελθόν αναρτήσεις στα social media, βίντεο στο YouTube, ακόμη και εισηγητές σεμιναρίων να τονίζουν ότι το SEO είναι πολύ σημαντικό για την επιτυχία μιας ιστοσελίδας στο Internet.

Γιατί όμως; Ας αφήσουμε στην άκρη όλους τους τεχνικούς όρους, το πώς λειτουργούν οι μηχανές αναζήτησης και πώς θα εμφανίζεται πιο ψηλά στα αποτελέσματα μια σελίδα.

Στο τέλος της ημέρας το μόνο που έχει σημασία είναι τα αποτελέσματα των ενεργειών που κάνουμε. Τι επίδραση έχουν οι ενέργειες αυτές στην ιστοσελίδα και την επιχείρηση.

Η σύντομη απάντηση στο ερώτημα αυτό είναι η εξής:

Η αναζήτηση της Google είναι μια τεράστια πηγή ΔΩΡΕΑΝ επισκεψιμότητας για την ιστοσελίδα σας.

Και τι σημαίνει αυτό για έναν ιστότοπο και μια επιχείρηση; Ας δούμε μαζί παρακάτω:

Η σχέση Κατάταξης (Ranking) και Επισκεψιμότητας ιστοσελίδας

Ας υποθέσουμε ότι είστε ιδιοκτήτης μιας επιχείρησης με φυσικό κατάστημα ή γραφείο. Για να είναι επιτυχημένη η επιχείρησή σας χρειάζεται να είναι κερδοφόρα. Για να υπάρχει κερδοφορία η επιχείρηση χρειάζεται έναν σταθερό αν όχι αυξανόμενο ρυθμό απόκτησης πελατών. Για να έρχονται περισσότεροι πελάτες στο κατάστημα, αυτό χρειάζεται να είναι σε κάποιον κεντρικό δρόμο με αρκετή κίνηση ή σε κάποιο κεντιρκό σημείο γενικότερα, ώστε να το βλέπει περισσότερος κόσμος και να έχετε περισσότερες πιθανότητες να σας επισκεφτούν και να ολοκληρώσουν μια συναλλαγή μαζί σας.

Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με την ιστοσελίδα σας. Χρειάζεται πελάτες και για να τους αποκτήσει, πρώτα πρέπει να αποκτήσει επισκέπτες. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να αποκτήσει ένας ιστότοπος επισκέπτες. Μέσω social media, διαφημίσεων, και όπως μας ενδιαφέρει στην προκημένη περίπτωση, μέσω της αναζήτησης της Google.

Ένα από τα πιο σημαντικά χαρακρητιστικά της προώθησης της ιστοσελίδας στην Google είναι το ότι θα εφανίζεται σε πολύ μεγαλύτερο κοινό. Κοινό το οποίο όμως είναι ήδη στην διαδικασία αναζήτησης για προιόντα ή υπηρεσίες που σχετίζονται με εσάς και την επιχείρησή σας.

Έτσι, βοηθάτε τους δυνητικούς πελάτες σας να σας βρουν και να σας επιλέξουν ανάμεσα στον ανταγωνισμό σας.

Το κατά πόσο οι χρήστες βλέπουν την ιστοσελίδα σας είναι ανάλογο της κατάταξής της. Όσο πιο ψηλά βρίσκεστε στην πρώτη σελίδα της Google, τόσο περισσότεροι χρήστες θα σας βλέπουν και τόσο περισσότερους επισκέπτες θα έχετε σε αυτήν.

Αναφέρομαι στην πρώτη σελίδα. Στα πρώτα 10 οργανικά αποτελέσματα. Ο λόγος είναι ότι το 75% των χρηστών του Internet δεν επισκέπτονται ποτέ τη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google.

Ακόμη καλύτερα είναι να εμφανίζεστε στα πρώτα πέντε αποτελέσματα, τα οποία στατιστικά συκγεντρώνουν το 75% όλων των κλικ της πρώτης σελίδας.

Η σχέση Κατάταξης με την αναγνωρισιμότητα του Brand σας

Η Google είναι η μηχανή αναζήτησης με τους περισσότερους χρήστες. Συγκεκριμένα, το 60% των περισσότερων online εμπειριών ξεκινούν με μια αναζήτηση σε αυτήν.

Το κοινό την εμπιστέυεται για τα αποτελέσματα που επιστρέφει στα διάφορα ερωτήματα που γίνονται καθημερινά. Την εμπιστεύονται γιατί πλέον, έστω και υποσυνείδητα, όλοι γνωρίζουμε ότι τα πρώτα αποτελέσματα απαντούν τις περισσότερες φορές σωστά στο ερώτημα που έχουμε θέσει.

Όπως έχει προαναφερθεί αρκετές φορές στο άρθρο αυτό, η Google εμφανίζει πρώτα τις ιστοσελίδες που σχετίζονται περισσότερο με την αναζήτηση του χρήστη, έχουν το υψηλότερο κύρος και προσφέρουν την καλύτερη εμπειρία χρήστη στους επισκέπτες τους.

Όταν λοιπόν μια σελίδα εμφανίζεται στις πρώτες θέσεις, οι χρήστες έστω και μη συνειδητά, εμπιστεύονται την ιστοσελίδα αυτή. Ειδικά αν τη βλέπουν σε διαφορετικές αναζητήσεις που κάνουν γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα.

Τι επίδραση έχει αυτό για την δική σας ιστοσελίδα; Μακροπρόθεσμα αυτό που κερδίζει η ιστοσελίδα σας είναι η αναγνωρησιμότητα του brand σας.

Όσο πιο συχνά βρίσκουν οι χρήστες την ιστοσελίδα σας σε σχετικές αναζητήσεις, τόσο περισσότερο πιθανό είναι να απομνημονεύσουν το brand σας και όταν θελήσουν να προχωρήσουν σε μια αγορά ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας, να προτιμήσουν τη δική σας επιχείρηση έναντι του ανταγωνισμού σας.

Επίσης, λόγω των παραπάνω, έχοντας αποκτήσει την εμπιστοσύνη του χρήστη, όταν θα έρθει η στιγμή που θα θελήσει να προσωρήσει σε μια αγορά, είναι πολύ πιθανό να θυμάται την ιστοσελίδα σας και να την επισκεφτεί απευθείας γράφοντας αμέσως το URL σας (www.website.gr ή website.gr) ή ακόμα και να την έχει αποθηκεύσει για να την επισκεφτεί αργότερα.

Σχέση Εμπειρίας Χρήστη με το SEO

Όπως έχουμε επαναλάβει αρκετές φορές στο άρθρο αυτό, το SEO περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες που αφορούν τη βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης. Οι ενέργειες αυτές σταδιακά θα ανεβάσουν την ιστοσελίδα στα πρώτα αποτελέσματα της Google, όμως η δράση του SEO δεν αφορά μόνο αυτό.

Η Google θέλει να προσφέρει τις καλύτερες απαντήσεις για τα ερωτήματα των χρηστών της. Για την ίδια, είναι ιδιαίτερα σημαντική η εμπειρία που έχουν οι χρήστες σε μια σελίδα. Μερικοί παράγοντες που εξετάζει ο αλγόριθμος για να κατανοήσει αν η ιστοσελίδα προσφέρει καλή εμπειρία στους επισκέπτες είναι, η ταχύτητα φόρτωσης και απόκρισης, η δομή του περιεχομένου της ιστοσελίδας, οι τίτλοι του περιεχομένου, η παρουσία (ή μη) εικόνων ή βίντεο, ποιοτικά χαρακτηριστικά όπως ο χρόνος παραμονής των επισκεπτών σε αυτή, η προσαρμογή της ιστοσελίδας σε κινητές συσκευές, κ.α., τα οποία θα αναλύσουμε περισσότερο σε μελλοντικό άρθρο μας.

Αυτό όμως που είναι σημαντικό να σημειώσουμε είναι ότι η εμπειρία των επισκεπτών στην ιστοσελίδα μας, είναι ένας σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία του SEO. Ταυτόχρονα, η καλή εμπειρία χρήστη αποτελεί έναν πολύ σημαντικό παράγοντα για την επιτυχία της επιχείρησης/ιστοσελίδας.

Όταν η ιστοσελίδα προσφέρει καλή εμπειρία χρήσης, επιτρέπει στους χρήστες να βρίσκουν πιο γρήγορα και πιο εύκολα το περιεχόμενο που αναζητούν. Το περιεχόμενο μπορεί να είναι ένα προϊόν, μια υπηρεσία ή η απάντηση σε ένα ερώτημα, όπως το άρθρο αυτό που απαντάει στο ερώτημα “τι είναι το SEO”.

Έτσι, οι επισκέπτες της ιστοσελίδας σας, έχουν περισσότερες πιθανότητες να μετατραπούν μελλοντικά σε πελάτες σας, ενώ ταυτόχρονα, ο αλγόριθμος αντιλαμβάνεται την εμπειρία που προσφέρετε και σας επιβραβεύει φέρνοντας την σελίδα σας πιο ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Περισσότερες μετατροπές από τις διαφημίσεις και SEO

Έχουμε αναφέρει ότι οι πληρωμένες διαφημίσεις στην πλατφόρμα της Google δεν επιδρούν άμεσα ή έμμεσα στην κατάταξη της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα.

Το SEO όμως θα βοηθήσει, και μάλιστα σε μεγάλο βαθμό, την απόδοση των διαφημίσεων σας. Πώς;

Μία βελτιστοποιημένη ιστοσελίδα προσφέρει στον επισκέπτη ό,τι ακριβώς χρειάζεται και αναζητάει. Είναι γρήγορη, το περιεχόμενο της είναι βελτιστοποιημένο και προσφέρει μια γενικά καλή εμπερία σε όσους την επισκέπτονται.

Το ίδιο συμβαίνει και για τους επισκέπτες μέσω μίας διαφήμισης. Ακόμα και αν έχετε σε λειτουργία ένα καταπληκτικό διαφημιστικό πλάνο, το οποίο φέρνει στην ιστοσελίδα σας μεγάλο αριθμό επισκεπτών, αν δεν είναι βελτιστοποιημένη, δεν θα καταφέρει να “κερδίσει” τους επισκέπτες αυτούς.

Συγκεκριμένα, όταν οι επισκέπτες φτάνουν μέσω μιας διαφήμισης σε μια αργή ιστοσελίδα, με ελλειπές ή μη βελτιστοποιημένο περιεχόμενο, το πιαθνότερο είναι να παραμείνουν για πολύ λίγο σε αυτή και να την εκγαταλείψουν.

Αντίθετα, όταν φτάνουν σε μια σελίδα που πληροί όλα τα χαρακτηριστικά που προαναφέρονται, είναι περισσότερο πιθανό να παραμείνουν σε αυτή και να ολοκληρώσουν τον στόχο που έχει η διαφήμιση.

Έτσι, οι διαφημίσεις σας παράγουν περισσότερες πωλήσεις με χαμηλότερο κόστος.

Πώς βελτιστοποιούμε μία ιστοσελίδα για την Google;

Ο αλγόριθμος της Google είναι ιδιαίτερα περίπλοκος και η ίδια δεν αποκαλύπτει τις λεπτομέρειες που συμβάλλουν στην κατάταξη των ιστοσελίδων στα αποτελέσματά της. Παρόλα αυτά, είναι γνωστό ότι ο αλγόριθμος εξετάζει περισσότερες από 200 διαφορετικές παραμέτρους όταν αξιολογεί μια σελίδα. Αυτό το γνωρίζουμε μέσω των δηλώσεων που έχουν γίνει ανά καιρούς από στελέχη της εταιρίας και μέσω ερευνών από μεγάλα ιδρύματα και εταιρίες που δραστηριοποιούνται στο SEO.

Στη συνέχεια του άρθρου θα δούμε μαζί μερικούς από τους παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη μια ιστοσελίδας. Πρώτα όμως χρειάζεται να τονίσουμε κάτι: Η Google κατατάσσει στα αποτελέσματά της ιστοσελίδες (webpages) και όχι ιστότοπους (websites).

Για παράδειγμα, η Ennovate είναι ένα Digital Agency, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε σελίδα στον ιστότοπό μας θα εμφανίζεται στις ψηλότερες θέσεις των αποτελεσμάτων για το ερώτημα “Digital Agency”.

Ένας ιστότοπος μπορεί να εμφανίζεται στα αποτελέσματα για διαφορετικές αναζητήσεις όταν έχει βελτιστοποιημένο περιεχόμενο και σελίδα ειδικά για τις αναζητήσεις (λέξεις-κλειδιά) αυτές.

Ας δούμε τώρα, πώς βελτιστοποιούμε μια ιστοσελίδα για την Google.

Keyword Research – Εύρεση Λέξεων-Κλειδιών

Το πρώτο βήμα για να βελτιστοποιηθεί ένας ιστότοπος είναι η έρευνα για λέξεις-κλειδιά. Ως λέξεις-κλειδιά (keywords) εννοούμε τις φράσεις που χρισημοποιούν οι χρήστες για να ψάξουν σε μία μηχανή αναζήτησης.

Βρίσκοντας πώς ψάχνουν οι χρήστες μπορούμε να κατανοήσουμε τις ανάγκες τους και να καθορίσουμε τι περιεχόμενο χρειαζόμαστε για να ξεκινήσουμε να δημιουργούμε νέο ή να βελτιστοποιούμε το ήδη υπάρχον.

Η διαιδικασία εύρεσης λέξεων-κλειδιών είναι χρονοβόρα, αλλά όχι δύσκολη. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο εξειδηκευμένο εργαλείο όπως το Ubersuggest, το οποίο είναι και δωρεάν. Επιπλέον, μπορείτε να ξεκινήσετε ψάχνοντας και “παίζοντας” στην αναζήτηση της Google. Πληκτρολογήστε πώς πιστεύετε ότι θα έψαχνε κάποιος δυνητικός πελάτης σας για την υπηρεσία ή το προϊόν που τον αφορά.

Συναφείς Αναζητήσεις Google

On-Page SEO

Εφόσον έχετε βρει τις λέξεις-κλειδιά που σας ενδιαφέρουν, το επόμενο βήμα είναι η βελτιστοποίηση του ήδη υπάρχοντος περιεχομένου που έχει η ιστοσελίδα σας. Οι βελτιστοποιήσεις αυτές ονομάζονται On-page.

Οι on-page ενέργειες έχουν ως στόχο τη βελτιστοποίηση της συνάφειας του περιεχομένου της ιστοσελίδας με τις αναζητήσεις που κάνουν οι χρήστες.

Οι ενέργειες αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντικές για οποιαδήποτε SEO καμπάνια. Η ίδια η Google τονίζει τη σημαντικότητά τους αναφέροντας πως «Η πιο βασική ένδειξη για τη συνάφεια των πληροφοριών είναι μία ιστοσελίδα να περιέχει τις ίδιες λέξεις-κλειδιά με το ερώτημα αναζήτησης.» (Πώς λειτουργεί η Αναζήτηση)

Η βελτιστοποίηση του περιεχομένου που έχει ήδη μια ιστοσελίδα είναι ικανή να ανεβάσει τη σελίδα αυτή πιο ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησης χωρίς επιπλέον ενέργειες.

Μερικοί από τους παράγοντες που χρειάζεται να ελέγχουμε όταν κάνουμε on-page βελτιστοποιήσεις είναι:

  • Η εμφάνιση του keyword που στοχεύουμε στο περιεχόμενο της σελίδας
  • Η εμφάνιση του keyword που στοχεύουμε στους τίτλους της σελίδας
  • Η παρουσία της λέξης κλεδί στα meta στοιχεία της σελίδας, τίτλος και περιγραφή

Προσοχή όμως! Δεν θέλουμε να το παρακάνουμε και να έχουμε σελίδες και τίτλους γεμάτα λέξεις-κλειδιά. Το περιεχόμενό μας θα πρέπει να εξυπηρετεί τους αναγνώστες του, οπότε τα keywords χρειάζεται να περιέχονται σε αυτό με φυσικό τρόπο ώστε τα κείμενα μας να είναι ευανάγνωστα.

Link Building & Backlinks

Link building ονομάζεται η πρακτική της δημιουργίας υπερσυνδέσμων προς την ιστοσελίδα μας (γνωστά ως backlinks), με στόχο τη βελτίωση της ορατότητάς της στις μηχανές αναζήτησης.

Οι σύνδεσμοι αυτοί προσδίδουν κύρος στις παραλήπτριες ιστοσελίδες και τις βοηθούν να εμφανίζονται ψηλά στα αποτελέσματα της αναζήτησης της Google.

Η απόκτηση συνδέσμων είναι μια από τις σημαντικότερες ενέργειες για το Search Engine Optimization (SEO). Μάλιστα οι σύνδεσμοι αυτοί είναι τόσο σημαντικοί που θεωρούνται ένας από τους κυριότερους παράγοντες για την κατάταξη των αποτελεσμάτων της αναζήτησης.

Για να αποκτήσει μια ιστοσελίδα backlinks υπάρχουν πολλές διαφορετικές τακτικές και κινήσεις που μπορεί να ακολουθήσει κανείς. Χρειάζεται όμως ιδιαίτερη προσοχή. Λόγω της σημαντικότητας που έχουν για το SEO η Google είναι ιδιαίτερα αυστηρή ως προς την ποιότητα των συνδέσμων που αποκτά μια ιστοσελίδα.

Παλαιότερα, όταν ακόμα οι αλγόριθμοι δεν ήταν τόσο εξελιγμένοι όπως είναι σήμερα, για να εμφανιστεί μια ιστοσελίδα στα πρώτα αποτελέσματα, αρκούσε να αποκτήσει αρκετά backlinks χωρίς να δίνεται σημασία στην ποιότητά τους. Το αποτέλεσμα ήταν ότι με την πάροδο του χρόνου στα αποτελέσματα της αναζήτησης άρχισαν να εμφανίζονται κακής ποιότητας ιστοσελίδες.

Αυτό πλέον αποτελεί παρελθόν. Σήμερα ο αλγόριθμος είναι πολύ περισσότερο εξελιγμένος και είναι σε θέση να καταλάβει την ποιότητα των backlinks. Μάλιστα, αν δεν ακολουθούμε τα ποιοτικά πρότυπα της Google, είναι πιθανότεορ να βλάψουμε τις προσπάθειές μας από ό,τι να πετύχουμε τον στόχο μας.

Technical SEO

Στο technical SEO περιλαμβάνονται οι ενέργειες που χρειάζονται ώστε μια ιστοσελίδα να πληροί τις τεχνικές προδιαγραφές των σύγχρονων μηχανών αναζήτησης. Στόχος των ενεργειών αυτών είναι φυσικά η βελτίωση της παρουσίας της ιστοσελίδας στα αποτελέσματα της Google.

Το τεχνικό μέρος του SEO μπορεί να γίνει αρκετά δυσνόητο για κάποιον που δεν έχει γνώσεις προγραμματισμού. Ουσιαστικά όμως οι ενέργειες αυτές έχουν έναν κύριο στόχο.

Ο ιστότοπος να είναι καλά δομημένος ώστε οι χρήστες και οι μηχανές αναζήτησης να βρίσκουν με ευκολία το περιεχόμενο που ψάχνουν σε αυτόν.

Το technical SEO αποτελεί ένα αρκετά σημαντικό μέρος των ενεργειών που χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να πετύχει στα αποτελέσματα της Google. Μπορεί η ιστοσελίδα αυτή να έχει πολύ καλό περιεχόμενο και αρκετά backlinks, αν όμως η δομή του περιεχομένου είναι μπερδεμένη και ο αλγόριθμος χάνεται μέσα στον ιστότοπο, τότε τα άλλα δύο δεν θα έχουν τον μέγιστο αντίκτυπο.

Συμπεράσματα

Όπως είδαμε στο άρθρο αυτό, το SEO – Search Engine Optimization είναι μια στρατηγική διαδικτυακού μάρκετινγκ η οποία μπορεί να αναπτύξει σε πολύ μεγάλο βαθμό την ιστοσελίδα/επιχείρησή σας.

Οι ενέργειες που μπορούν να πραγματοποιηθούν για τη βελτιστοποίηση του SEO είναι πολλές, όπως και οι δυναμικοί παράγοντες που θα καθορίσουν το ποσοστό της επιτυχίας μίας καμπάνιας.

Αν και δεν υπάρχει μυστική συνταγή για το SEO, η εμπειρία μας δείχνει ότι υπάρχουν συγκεκριμένες τακτικές που μπορούμε να ακολουθήσουμε αλλά και συγκεκριμένες προτεραιότητες που θα πρέπει να θέσουμε εξαρχής ανάλογα με το είδος της ιστοσελίδας, έτσι ώστε να αποφύγουμε τις παγίδες και να έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Αν θέλετε να συνεργαστείτε μαζί μας για μία ολιστική διαδικασία βελτιστοποίησης SEO που θα αναβαθμίσει συνολικά τη σελίδα σας και θα αναπτύξει την επιχείρησή σας, τότε μπορούμε να ξεκινήσουμε με μία δωρεάν μελέτη!

Θες να δεις πως θα μπορούσε ωφελήσει το SEO την επιχείρησή σου;

Σχετικά Άρθρα
lead generation

Lead Generation: Τι είναι και πώς θα το πετύχετε το 2023

Πρωταρχικός σκοπός μιας επιχειρηματικής ιστοσελίδας είναι η αύξηση του πελατών. Πέρα από τα προφανή πλεονεκτήματα που προσφέρει το διαδίκτυο σε αυτόν τον τομέα, μια από

ennovate.gr - cookies icon 005

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης.