Ο 21ος αιώνας είναι ο αιώνας του Διαδικτύου, μια ψηφιακή εποχή που σας δίνει πρόσβαση στα εργαλεία της επιτυχίας.
Είναι επίσης ένας κόσμος που απαιτεί εγρήγορση και αξιοποίηση κάθε δυνατότητας στο έπακρο. Οι ρυθμοί είναι γρήγοροι, οι απορίες πολλές και η ολιγωρία ακριβή.
Ο πλανήτης του σήμερα ζει μέσω του Διαδικτύου, και η σύγχρονη επιχείρηση δεν μπορεί να μείνει πίσω. Η εικόνα, η προβολή, ακόμα και η αξιοπιστία σας στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό στη διαδικτυακή σας παρουσία.
Αν κάποτε οι καλόγουστες και εντυπωσιακές επιγραφές έξω από το κτίριο, τα προσεγμένα γραφεία, η διαφήμιση στις αφίσες και στην τηλεόραση και οι ανεπιφύλακτες συστάσεις από στόμα σε στόμα αύξαναν το κύρος και τη δημοφιλία, τη δεκαετία του 2020 το ίδιο συμβαίνει με τις εύχρηστες σελίδες, τις θετικές κριτικές και την εμφάνιση ψηλά στις αναζητήσεις στο Google.
Οι πελάτες δεν θα σας ψάξουν πλέον πρώτα στον τηλεφωνικό κατάλογο, ούτε θα πάρουν τηλέφωνο όλον το φιλικό τους κύκλο αναζητώντας προτάσεις και γνώμες. Το πρώτο πράγμα που θα κάνουν είναι να ανοίξουν τον υπολογιστή. Αν δεν μπορούν να σας βρουν εκεί τότε στα μάτια τους η επιχείρησή σας είναι, αν όχι ανύπαρκτη, τουλάχιστον απρόσωπη και ενδεχομένως αναξιόπιστη.
Μικρή ή μεγάλη, νέα ή παλιά, κάθε επιχείρηση που θέλει να παραμείνει ανταγωνιστική, να διατηρήσει και να αυξήσει τους πελάτες της και να εξασφαλίσει το μέλλον της έχει συμφέρον να φτιάξει ιστοσελίδα.
Είναι αναγκαίο; Υποχρεωτικό; Διαβάστε μερικούς από τους σημαντικότερους λόγους για να το κάνετε και κρίνετε μόνοι σας.
1. Αξιοπιστία και επαγγελματισμός
Οι αριθμοί μπορεί να μη λένε τα πάντα, αλλά εδώ σίγουρα έχουν να πουν πολλά.
Περισσότερο από 80% των πιθανών πελατών θα κοιτάξουν τη σελίδα μιας επιχείρησης πριν προχωρήσουν σε κάποια συναλλαγή. 84% θεωρούν ότι η ύπαρξη και μόνο ιστοσελίδας είναι και ένδειξη αξιοπιστίας. Πολλοί εξ αυτών μπορεί να μην εμπιστευτούν καθόλου ή απλά να αγνοήσουν μια επιχείρηση χωρίς ιστοσελίδα.
Αν τα δείγματα των στατιστικών δεν φαίνονται αρκετά πειστικά ή σχετικά με το αγοραστικό κοινό, σκεφτείτε αυτό. Πόσο μπορούν να συνεισφέρουν καλές κριτικές στην αξιοπιστία και τον επαγγελματισμό; Τι εντύπωση θα κάνει στον υποψήφιο πελάτη σας μια συλλογή θετικών σχολίων από ικανοποιημένα άτομα που βρέθηκαν στην ίδια θέση;
Η ιστοσελίδα μπορεί να αποτελέσει απόδειξη καλών υπηρεσιών και υψηλού επαγγελματικού επιπέδου προς όλους, ανεξαρτήτως του μεγέθους της επιχείρησης και του εύρους ή της ομιλητικότητας των πελατών της.
Και φυσικά, ο ρόλος του φαίνεσθαι είναι πάντα καίριος. Αν έχετε μια προσεγμένη ιστοσελίδα, δυναμική διαδικτυακή παρουσία και το δικό σας εταιρικό email αντί μιας ακόμα gmail διεύθυνσης, τότε οι πελάτες σας βλέπουν μια επιχείρηση που δίνει σημασία στη λεπτομέρεια και στην ενημέρωση και διευκόλυνση τους. Μια επιχείρηση άξια εμπιστοσύνης.
2. Διαρκής διαθεσιμότητα και εξυπηρέτηση
Οι επιχειρήσεις έχουν ωράρια. Τα ρολά κάποια στιγμή κατεβαίνουν, τα τηλεφωνικά κέντρα και οι ρεσεψιόν κλείνουν, ο κόσμος πηγαίνει σπίτι του και ο πελάτης πρέπει να περιμένει την επόμενη μέρα (ή ακόμα χειρότερα, την επόμενη Δευτέρα) για να ενημερωθεί, να κάνει τις συναλλαγές του, να κλείσει τα ραντεβού του και να επιλύσει τα προβλήματά του.
Οι ιστοσελίδες δεν έχουν αυτούς τους περιορισμούς. Μια επιχείρηση με ιστοσελίδα είναι μια επιχείρηση ανοιχτή 24 ώρες τη μέρα, 7 μέρες την εβδομάδα.
Η λίστα των προϊόντων είναι πάντα προσβάσιμη, τα ραντεβού κλείνονται ανά πάσα στιγμή, οι παραγγελίες γίνονται κάθε ώρα της μέρας και της νύχτας και όλες οι πληροφορίες, από τις ώρες λειτουργίας και τα τηλέφωνα επικοινωνίας μέχρι τις τιμητικές διακρίσεις και τις βραβεύσεις, είναι πάντα διαθέσιμες.
Ταυτόχρονα, η καθημερινότητα γίνεται πολύ πιο εύκολη. Με τους πελάτες να καλύπτονται από την ιστοσελίδα οι ουρές μικραίνουν, τα τηλέφωνα δεν χτυπούν πλέον ασταμάτητα, η αναμονή στη γραμμή μειώνεται και η μέρα κυλάει πολύ πιο ευχάριστα για όλους.
3. Ισχυρό Brand
Η εύκολη πρόσβαση σε όλες τις χρήσιμες πληροφορίες που αφορούν μια επιχείρηση δεν συνεισφέρει μόνο στο να διευκολύνει υποψήφιους πελάτες, αλλά και στη δημιουργία μιας ξεκάθαρης ταυτότητας, ενός brand με σαφείς στόχους και δυνατότητες.
Δεν είστε απλά μια ακόμα επιχείρηση από τις πολλές στο είδος της, με σχόλια και βαθμολογίες που ανεβαίνουν εν αγνοία σας στα Google reviews και στοιχεία σε μια απρόσωπη ανάρτηση στο Facebook που για οποιονδήποτε λόγο μπορεί να κατέβει ή να μην είναι ορατή.
Είστε μια ξεχωριστή επιχείρηση, με αρχές και ιδιαιτερότητες, που μπορεί εύκολα να επιδείξει τι είναι αυτό που τη διαφοροποιεί από άλλες επιχειρήσεις του κλάδου της και τι ξεχωριστές υπηρεσίες μπορεί να προσφέρει. Είστε μια επιχείρηση που έχει απόλυτο έλεγχο πάνω στην εικόνα της, που γνωρίζει τις απόψεις των πελατών της και δρα ανάλογα, που πάντα δείχνει τη νεότερη, βέλτιστη μορφή της στους ενδιαφερόμενους.
Είτε πρόκειται για τις καλύτερες φωτογραφίες από τις σπεσιαλιτέ ενός εστιατορίου, τα πτυχία και τις βραβεύσεις ενός γιατρού ή τις πλέον διθυραμβικές κριτικές από παλαιότερες συνεργασίες, η ιστοσελίδα μιας επιχείρησης μπορεί να την καθιερώσει στο είδος της και να την καταστήσει ιδανική επιλογή στα μάτια του κόσμου.
4. Digital Marketing
Η παρουσία στο Διαδίκτυο ανοίγει νέους δρόμους και δυνατότητες στον τομέα του marketing, και μια ιστοσελίδα είναι απαραίτητη για την πλήρη εκμετάλλευση και αξιοποίησή τους.
Με τη χρήση κατάλληλων στρατηγικών και εργαλείων μπορείτε να επεκταθείτε τόσο στον τομέα των πελατών, μέσω στοχευμένων διαφημίσεων και προσεγγίσεων προς το κατάλληλο κοινό, όσο και των συνεργατών. Υπάρχει πλήθος στρατηγικών κινήσεων που γίνονται δυνατές μόνο με την υποστήριξη και την ευκολία διαχείρισης που δίνει μια ιστοσελίδα.
5. Αύξηση Πελατών
Το πιο προφανές πλεονέκτημα μιας ιστοσελίδας και κατ’ επέκταση απόρροια όλων των παραπάνω είναι η αύξηση του αριθμού των πελατών.
Όπως προαναφέρθηκε, υπάρχει μεγάλος αριθμός ατόμων που χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο ως τον κυριότερο τρόπο εύρεσης προϊόντων και υπηρεσιών, ακόμα και το μοναδικό σε ορισμένες περιπτώσεις. Περισσότερο από 70% του συνόλου σε πολλές κατηγορίες ξεκινούν τις έρευνές τους με αναζήτηση στο διαδίκτυο. Αποτελούν ως επί το πλείστον ένα σύνολο προσβάσιμο μόνο αν έχετε ιστοσελίδα, ιδίως ιστοσελίδα με βέλτιστο SEO, σχεδιασμένη για την προώθηση της εικόνας σας και της καλύτερης εξυπηρέτησης των πελατών σας.
Μόνο η ύπαρξη ιστοσελίδας αποτελεί μόνιμη διαδικτυακή διαφήμιση που μπορεί προσελκύσει περισσότερο κόσμο, και με τις κατάλληλες στρατηγικές διαδικτυακού marketing αυτός ο αριθμός μπορεί να αυξηθεί σημαντικά.
Και φυσικά δεν πρέπει να υποτιμά κανείς το εύρος του κοινού που αντιστοιχεί σε μια ιστοσελίδα. Χωρίς τη διαδικτυακή παρουσία που προσφέρει, μια επιχείρηση είναι περιορισμένη στη γειτονιά της ή στην πόλη της. Από την άλλη, μια επιχείρηση με ιστοσελίδα, ανάλογα και με το είδος των προϊόντων ή υπηρεσιών που προσφέρει, έχει εν δυνάμει πελάτες σε εθνικό ή ακόμα και διεθνές επίπεδο.
6. Μακροπρόθεσμη επένδυση χαμηλού κόστους
Μια προσεγμένη, επαγγελματική ιστοσελίδα είναι εξαρχής μια οικονομική κίνηση, καθώς δεν απαιτούνται μεγάλες δαπάνες για τη δημιουργία της ή τη συντήρησή της. Παράλληλα, με τα πλεονεκτήματα και τις διευκολύνσεις που σας προσφέρει, το κόστος αποσβένεται γρήγορα ενώ η σελίδα εξακολουθεί να προσφέρει δυνατότητες μακροπρόθεσμα, καθιστώντας την όλη διαδικασία κερδοφόρα γρήγορα και σε βάθος χρόνου.
Βήμα με προοπτική
Στον αιώνα του Διαδικτύου είναι λίγα τα πράγματα που προσφέρουν τόσες δυνατότητες και πλεονεκτήματα όσο μια καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα. Η σύγχρονη επιχείρηση πρέπει να προσαρμοστεί στη σύγχρονη πραγματικότητα, και μια ιστοσελίδα όχι μόνο της επιτρέπει να παραμείνει ανταγωνιστική αλλά ανοίγει νέους δρόμους και προοπτικές.
Αν θέλετε να κάνετε το επόμενο βήμα και να εκμεταλλευτείτε όλα όσα προσφέρει η ψηφιακή εποχή, μια ιστοσελίδα προσαρμοσμένη στις ανάγκες της επιχείρησης σας και των πελατών σας είναι απαραίτητη.