7 λόγοι για να κάνετε redesign την ιστοσελίδα σας

Χρόνος Ανάγνωσης: 5-7 λεπτά

Πίνακας Περιεχομένων

Το μεγάλο βήμα έγινε. Ανοίξατε ιστοσελίδα. Η επιχείρησή σας απέκτησε διαδικτυακό πρόσωπο, ευρύτερο πελατειακό κοινό και νέες ευκαιρίες σε πολυάριθμα πεδία.
Αλλά με το πέρασμα του χρόνου μπορεί να χρειαστούν μερικές επιπλέον προσθήκες. Αργά ή γρήγορα προκύπτουν λόγοι για redesign.
Μπορεί η αποτελεσματικότητα και η δημοφιλία της ιστοσελίδας να άρχισαν να μειώνονται. Ή επισκέψεις να έγιναν λιγότερες. Ο κόσμος δεν ικανοποιείται πλέον από τις δυνατότητες που του δίνονται και η συνολική απόδοση έχει πέσει.
Ο σχεδιασμός μιας ιστοσελίδας βασίζεται σε μια σειρά επιχειρηματικών και τεχνολογικών παραγόντων, που προφανώς δεν μένουν στάσιμοι. Οι απαιτήσεις των πελατών αλλάζουν. Οι ανάγκες της επιχείρησης επεκτείνονται. Οι τεχνολογικές εξελίξεις και τα διαθέσιμα εργαλεία προχωρούν. Και η μορφή μιας ιστοσελίδας οφείλει να ακολουθήσει, αντικατοπτρίζοντας τη νέα πραγματικότητα.
Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να κάνετε redesign το διαδικτυακό σας πρόσωπο προκειμένου η ιστοσελίδα να παραμείνει σύγχρονη, μοντέρνα και αποτελεσματική.

Website redesign: Τι σημαίνει ανασχεδιασμός για μια ιστοσελίδα;

Πριν μπούμε σε περισσότερες λεπτομέρειες για τους λόγους που μπορεί να οδηγήσουν στο redesign μιας ιστοσελίδας, ας πάρουμε μια ιδέα του τι ακριβώς ενέχει αυτή η κίνηση.
Redesign δεν σημαίνει υποχρεωτικά μια εκ θεμελίων αλλαγή ή αναδημιουργία, αν και σε περιπτώσεις πολύ παλιών ή δυσλειτουργικών ιστοσελίδων μπορεί να χρειαστεί και αυτό. Ωστόσο, τις περισσότερες φορές το redesign έχει πολύ πιο ήπιο χαρακτήρα.
Οι μορφές που μπορεί να πάρει μια τέτοια διαδικασία είναι αρκετές. Μπορεί να πρόκειται για αισθητική αναβάθμιση των διαφόρων στοιχείων. Ίσως αφορά εργονομική βελτίωση λειτουργιών όπως τα μενού και οι διαθέσιμοι σύνδεσμοι. Ή μπορεί να είναι απλά διόρθωση προβλημάτων φόρτωσης και εμφάνισης και καλύτερη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων του SEO.
Το redesign μπορεί να είναι επιφανειακό ή να πηγαίνει σε μεγαλύτερο βάθος. Πάντα όμως αποσκοπεί στη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας βάσει των απαιτήσεων και των στόχων της. Συχνά χρειάζονται μόνο μικρές αλλαγές προκειμένου η αποτελεσματικότητα να επιστρέψει στα αρχικά της επίπεδα ή ακόμα και να τα ξεπεράσει.
Τι μπορεί λοιπόν να οδηγήσει στην ανάγκη τέτοιων αλλαγών;

1. Εμφάνιση και αισθητική

Η εμφάνιση δεν είναι το παν. Δεν μπορεί κανείς να κρίνει ένα βιβλίο από το εξώφυλλό του. Η ουσία δεν είναι επιφανειακή.
Τέτοιες δηλώσεις μπορεί να αποτελούν σημαντικές συμβουλές ζωής. Ωστόσο η πραγματικότητα, ευτυχώς ή δυστυχώς, στηρίζεται σε συντριπτικό βαθμό στην εμφάνιση και στις πρώτες εντυπώσεις.
Η ιστοσελίδα αποτελεί το πρόσωπο μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο. Το πως δείχνει και τι εντύπωση κάνει στους επισκέπτες και υποψήφιους πελάτες συχνά μεταφράζεται άμεσα σε εμπιστοσύνη προς το σύνολο της επιχείρησης. Έως και 75% βασίζει την ποιότητα της επιχείρησης στην εμφάνιση της ιστοσελίδας, και πάνω από 90% θα κρίνει και θα εμπιστευτεί βάσει οπτικών πρώτων εντυπώσεων.
Με τέτοιους αριθμούς η σημασία της αισθητικής μιας σελίδας γίνεται προφανής. Απαρχαιωμένος, ξεπερασμένος ή πρόχειρος σχεδιασμός και αδιαφορία για το οπτικό αποτέλεσμα ενδεχομένως θα απωθήσουν σημαντικό μερίδιο πιθανών πελατών. Λειτουργικότητα, προσφερόμενες υπηρεσίες και τιμές δεν έχουν σημασία αν ο επισκέπτης δεν ασχοληθεί καν μαζί τους.
Με τις επιταγές της μόδας και τις αισθητικές δυνατότητες να αλλάζουν διαρκώς, η εμφάνιση μιας ιστοσελίδας χρειάζεται ένα facelift κάθε λίγα χρόνια, προκειμένου να παραμείνει μοντέρνα και ελκυστική.

2. Branding και κοινό

Το brand μιας επιχείρησης και το κοινό στο οποίο απευθύνει τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της είναι δυναμικοί παράγοντες. Δραστηριότητες επεκτείνονται, παλιοί στόχοι επιτυγχάνονται και νέοι τίθενται. Οι για χρόνια πιστοί πελάτες μεγαλώνουν και αποκτούν διαφορετικές ανάγκες και νέοι υποψήφιοι έρχονται με τις δικές τους απαιτήσεις και ιδιαιτερότητες.
Οι νέες αρχές και αξίες που υιοθετεί μια επιχείρηση, η άνοδός της, οι καινούργιες κατηγορίες πελατών που θέλει να προσελκύσει, όλα αυτά πρέπει να αντιπροσωπεύονται στη μορφή και τη χρηστικότητα της ιστοσελίδας της. Ο ανασχεδιασμός, η επανεφεύρεση και η εξέλιξη επηρεάζουν κάθε κλάδο.

3. Χρηστικότητα και εργονομία

Μενού που οδηγεί σε υπομενού που οδηγεί σε υπομενού; Σημαντικά στοιχεία και υπηρεσίες κρυμμένα πίσω από τρεις ανακατευθύνσεις; Δύσχρηστο ή δυσνόητο interface;

Είναι πολλοί οι λόγοι που μπορούν να καταστήσουν την πλοήγηση μιας ιστοσελίδας δυσάρεστη ή τουλάχιστον κατώτερη των προσδοκιών. Οι πρώτες εντυπώσεις οδηγούν σε εξερεύνηση, αλλά η εμπειρία του χρήστη που ακολουθεί πρέπει να είναι ομαλή, εύκολη και ευχάριστη.

Η βελτιστοποίηση αυτής της εμπειρίας είναι από τους πιο συνηθισμένους λόγους πίσω από το redesign μιας σελίδας. Αποσκοπεί στην ικανοποίηση των πελατών, θέτοντας τη βάση για την επιστροφή τους.
Μπορεί το 94% να στηρίζεται στις πρώτες εντυπώσεις, αλλά αφότου αυτές ξεπεραστούν το 88% δεν θα επιστρέψει αν η εμπειρία ήταν κακή.

4. Διόρθωση προβλημάτων

Η πιο πεζή, αλλά και η πιο εύλογη και προφανής αιτία για redesign.

Με το πέρασμα του χρόνου μπορεί να προκύψουν διάφορα θέματα σε μια ιστοσελίδα. Σύνδεσμοι που πλέον δεν οδηγούν πουθενά. Εικόνες που δεν εμφανίζονται. Παλιός κώδικας και δομή που καθιστούν αργή τη φόρτωση (σχεδόν οι μισοί χρήστες απαιτούν λιγότερα από δύο δευτερόλεπτα). Εργαλεία που πλέον δεν υποστηρίζονται και δυσλειτουργούν.

Για ευνόητους λόγους, η διόρθωση τέτοιων θεμάτων καθιστά την ιστοσελίδα καλύτερη τόσο για τους πελάτες όσο και για την ίδια την επιχείρηση.

5. Αύξηση επισκεψιμότητας

Το Search Engine Optimization, ή SEO για συντομία, είναι το σύνολο των διαδικασιών και στρατηγικών που αποσκοπούν στην εμφάνιση μιας ιστοσελίδας όσο το δυνατόν ψηλότερα στις μηχανές αναζήτησης, όπως το Google.

Πλήρης εκμετάλλευση αυτών των τακτικών μπορούν να οδηγήσουν σε σημαντική αύξηση των επισκεπτών, και ως εκ τούτου υποψηφίων πελατών της επιχείρησης, μιας ιστοσελίδας. Οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου εξάλλου σπανίως κοιτούν πέρα από την πρώτη ή δεύτερη σελίδα αποτελεσμάτων που τους δίνει μια μηχανή αναζήτησης. Η κατάταξη μετράει.

Ωστόσο, δεν είναι όλες οι ιστοσελίδες εξίσου καλά στημένες και προσανατολισμένες για αυτόν το σκοπό. Παράλληλα, νέοι στόχοι και δραστηριότητες δημιουργούν καινούργια πεδία δράσης όπου η επιχείρηση θέλει να πρωταγωνιστήσει, και το διαδίκτυο είναι συχνά η κύρια πηγή ενδιαφερομένων για αυτά.

Redesign βάσει αυτής της σκοπιάς μπορεί να αυξήσει κατακόρυφα τους νέους πελάτες και να επιτρέψει την επέκταση σε μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Η υψηλή κατάταξη και η εμπιστοσύνη που δημιουργεί συμβάλλει επίσης στην καταξίωση και στην αξιοπιστία.

6. Νέες λειτουργίες, δυνατότητες και εργαλεία

Καθώς περνά ο καιρός, οι πλατφόρμες πάνω στις οποίες χτίζονται οι ιστοσελίδες βελτιώνονται και εξελίσσονται. Νέα εργαλεία γίνονται διαθέσιμα, διάφορες διαδικασίες γίνονται ταχύτερες και ευκολότερες και οι δυνατότητες που δίνονται διαρκώς μεγαλώνουν.

Παράλληλα, οι επιχειρήσεις εξελίσσονται, επεκτείνονται και αναζητούν νέους τρόπους για την άνοδό τους και τη διάθεση των προϊόντων και υπηρεσιών τους. Μπορεί να αποφασίσουν να ανοίξουν ένα e-shop. Ίσως θελήσουν να ξεκινήσουν ένα blog. Ενδεχομένως να θέλουν να κινηθούν προς μια ισχυρότερη και ταχύτερη βάση.

Η τεχνολογία προχωρά. Το ίδιο και οι ιστοσελίδες. Είναι στο χέρι του καθενός να κάνει redesign, σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό, προκειμένου να εκμεταλλευτεί πλήρως τη διαδικτυακή παρουσία της επιχείρησής του.

7. Χρήση μέσω κινητών συσκευών

Από πολλές απόψεις, πρόκειται για υποκατηγορία όλων των παραπάνω. Αξίζει ωστόσο ειδική μνεία λόγω του πόσο σημαντική είναι

Η χρήση φορητών συσκευών, όπως κινητά και tablet, για διαδικτυακές αναζητήσεις είναι πολύ μεγάλη, και στο μέλλον θα αυξηθεί ακόμα περισσότερο. Ενδεικτικά, το 2013 στις ΗΠΑ γύρω στο 30% των αναζητήσεων έγιναν μέσω κινητού. Το 2021 αυτό το ποσοστό είχε διπλασιαστεί. Με τα κινητά να προσφέρουν όλο και περισσότερες δυνατότητες δεν είναι απίθανο να υπάρξει νέα μεγάλη άνοδος αυτήν τη δεκαετία. Προς αυτήν την κατεύθυνση στρέφονται και οι ίδιες οι εταιρείες που χειρίζονται τις διάφορες μηχανές αναζήτησης. Σελίδες που προσφέρονται για πλοήγηση μέσω κινητής συσκευής προωθούνται ψηλότερα στα αποτελέσματα αν η αναζήτηση γίνει μέσω τέτοιας.

Ως εκ τούτου, το να έχει η ιστοσελίδα μιας επιχείρησης υψηλής ποιότητας mobile έκδοση είναι μείζονος σημασίας. Η πιο ιδανική ιστοσελίδα δεν είναι αρκετή αν δεν έχει ανάλογα standards τόσο για τη μεγάλη όσο και για τη μικρή οθόνη.

Εκσυγχρονισμός και αξιοποίηση δυνατοτήτων

Το redesign μιας ιστοσελίδας δεν είναι κάτι που χρειάζεται να γίνεται κάθε λίγους μήνες, ούτε καν κάθε χρόνο. Αλλά παραμένει μια απαραίτητη πρακτική για να διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα η απόδοση και η αποτελεσματικότητά της και να υποστηριχθεί η επέκταση και ανέλιξη της επιχείρησης.

Νέες δυνατότητες προσφέρονται διαρκώς και νέοι στόχοι πρέπει να επιτευχθούν. Το redesign μιας ιστοσελίδας σημαίνει την πλήρη αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων στην υπηρεσία αυτών των στόχων.

Σχετικά Άρθρα
ennovate.gr - cookies icon 005

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης.