WordPress SEO: Εκμεταλλευτείτε τη δημοφιλή πλατφόρμα

Χρόνος Ανάγνωσης: 8 λεπτά

Πίνακας Περιεχομένων

Αν η σελίδα σας είναι σε WordPress, έχετε ήδη κάνει καλή αρχή για το SEO. To WordPress προσφέρει πολλές δυνατότητες και εργαλεία για να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας και φυσικά υπάρχουν πάντα οι γενικές πρακτικές που μπορείτε να εφαρμόσετε για να βελτιώσετε την παρουσία και την κατάταξη του ιστοτόπου σας στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Οι συνηθισμένες τακτικές για το SEO ισχύουν εξίσου για το WordPress SEO και η πλατφόρμα θα υποστηρίξει τις προσπάθειές σας αν τη διαχειριστείτε σωστά. Παρακάτω θα κάνουμε αναφορά σε αυτές τις τακτικές, αλλά θα δούμε επίσης και τι μπορεί να σας δώσει το WordPress.

Η σημασία του WordPress SEO

Αν έχετε ιστοσελίδα, θέλετε και να τη βρίσκει ο κόσμος. Αυτός είναι εξάλλου και ο σκοπός του SEO (search engine optimization), η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων για τις μηχανές αναζήτησης προκειμένου να επιτευχθεί καλή κατάταξη (rankings) στα αποτελέσματα της αναζήτησης (search engine results pages – SERPs). Το WordPress είναι η πιο δημοφιλής πλατφόρμα CMS και προφανώς το WordPress SEO είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τους πολλούς χρήστες του. Ας δούμε τα 5 μεγάλα οφέλη του για την επιχείρησή σας:

1. Βελτίωση παρουσίας και ορατότητας της επιχείρησης

Θέλετε να σας βρίσκει εύκολα ο κόσμος που αναζητά προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρετε. Οι χρήστες του διαδικτύου ωστόσο τείνουν να μην πηγαίνουν πολύ “βαθιά” στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης, αλλά προτιμούν τα πρώτα αποτελέσματα. Συγκεκριμένα, τα 3 πρώτα οργανικά αποτελέσματα λαμβάνουν περισσότερο από το 70% των συνολικών αναζητήσεων (δεδομένα 2023, firstpagesage).  Υψηλή κατάταξη ανεβάζει κατακόρυφα την πιθανότητα να σας ανακαλύψει κάποιος και άρα να επισκευτεί την ιστοσελίδα σας με αποτέλεσμα να έχετε περισσότερες πιθανότητες να γίνει και πελάτης σας. Αυτό είναι που κάνει το SEO.

2. Οργανική Επισκεψιμότητα

Η οργανική επισκεψιμότητα (organic traffic) αναφέρεται στους επισκέπτες που έρχονται στην ιστοσελίδα σας μέσω των μη πληρωμένων αποτελεσμάτων των μηχανών αναζήτησης. 

Όταν ένας χρήστης πληκτρολογεί ένα ερώτημα (λέξη-κλειδί) σε μια μηχανή αναζήτησης και κάνει κλικ σε ένα οργανικό αποτέλεσμα που οδηγεί στην ιστοσελίδα σας, τότε αυτό θεωρείται μια οργανική επίσκεψη.

Αυτές οι οργανικές επισκέψεις είναι ιδιαίτερα σημαντικές για μια επιχείρηση, καθώς τις περισσότερες φορές οι επισκέπτες σας ενδιαφέρονται για τα προιόντα ή τις υπηρεσίες σας για να έχουν φτάσει στην ιστοσελίδα σας. Επομένως, έχουν και μεγαλύτερη πιθανότητα να γίνουν πελάτες σας.

Ένα δεύτερο χαρακτηριστικό που κάνει την οργανική επισκεψιμότητα ιδιαίτερης σημασίας είναι το γεγονός ότι είναι δωρεάν. Σε αντίθεση με την πληρωμένη επισκεψημότητα μέσω των Google Search Ads, για την οποία χρεώνεστε για κάθε κλικ που λαμβάνετε από τη Google, για τις οργανικές επισκέψεις που δέχεται η ιστοσελίδα σας δεν χρεώνεστε με το κλικ. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να έχετε καθημερινά επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας χωρίς να χρειάζεται να πληρώνετε διαφημίσεις στη Google.

Στην εικόνα που ακολουθεί μπορείτε να δείτε ένα παράδειγμα οργανικών και πληρωμένων αποτελεσμάτων.

αποτελεσματα αναζητησης για λεξη κλειδι με προθεση αγορας

3. Μείνετε μπροστά από τον ανταγωνισμό

Οι στρατηγικές SEO μπορεί να είναι οικονομικές για κάποιους κλάδους (όσο μεγαλύτερος ο ανταγωνισμός τόσο πιο δύσκολο και επομένων πιο ακριβό το SEO) και τα εργαλεία είναι εύκολα διαθέσιμα. Όλοι έχουν δυνητικά πρόσβαση, κάτι που εξισσοροπεί το πεδίο αλλά παράλληλα το κάνει ιδιαίτερα ανταγωνιστικό. Χρησιμοποιήστε το SEO για να έχετε πλεονέκτημα απέναντι στον ανταγωνισμό σας. Εκμεταλλευτείτε το στο έπακρο για να ισχυροποιήσετε τη θέση σας στην αγορά.

4. Αξιοπιστία

Η υψηλή κατάταξη στα SERPs αποτελεί για πολύ κόσμο δείγμα αξιοπιστίας. Αν αποδειχθείτε όντως αξιόπιστοι στον αυξημένο αριθμό επισκεπτών που θα λάβετε, αυτό θα αυξήσει τη φήμη σας και την εμπιστοσύνη τους προς εσάς, το οποίο με τη σειρά του σημαίνει μεγαλύτερη αύξηση της οργανικής κίνησης στην ιστοσελίδα σας.

5. Αποδοτική στρατηγική marketing

Το SEO δεν είναι κάτι που μπορεί να εφαρμοστεί με μηδενικό κόστος. Μπορεί να χρειαστείτε κάποιον ειδικό. Χρειάζεται μια επένδυση σε σχετικά εργαλεία. Ως μέρος της συνολικής στρατηγικής μπορεί να χρειαστούν τεχνικές βελτιώσεις. Ακόμα και έτσι πάντως, μια διαφημιστική καμπάνια μηνών μάλλον θα σας κοστίσει περισσότερο. Η διαφήμιση εξάλλου δεν παύει να είναι κάτι βραχυπρόθεσμο, ενώ το SEO είναι μια μακροπρόθεσμη επένδυση που αποσκοπεί στην αύξηση των επισκεπτών σας όχι μόνο τις επόμενες εβδομάδες ή μήνες, αλλά για τα επόμενα χρόνια.

Μάθετε περισσότερα για το SEO και την επίδραση του στην επιχείρησή σας στο άρθρο μας, “Τι είναι το SEO”.

Πρακτικές WordPress SEO

Πριν μπούμε σε πιο εξειδικευμένα μονοπάτια, ας ρίξουμε πρώτα μια ματιά στις βασικές πρακτικές μιας στρατηγικής SEO.

Έρευνα για λέξεις-κλειδιά

Πριν αρχίσετε τη βελτιστοποίηση, πρέπει να ξέρετε βάσει τι πράγματος βελτιστοποιείτε. Ταυτοποιήστε τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν οι υποψήφιοι πελάτες σας για να αναζητήσουν προϊόντα και υπηρεσίες και χτίστε τον ιστότοπό σας γύρω από αυτές.

Εργαλεία όπως το Google Keyword Planner, το Ahrefs, το SEMrush αλλά και κάποια WordPress SEO plugins που θα δούμε παρακάτω μπορούν να σας βοηθήσουν σε αυτήν την έρευνα.

Βελτιστοποίηση ιστοσελίδας

Έχετε τις λέξεις-κλειδιά; Καιρός να τις χρησιμοποιήσετε. Τίτλοι, περιγραφές, κεφαλίδες, το περιεχόμενο που θα αναρτάτε γενικότερα θα πρέπει να περιστρέφεται γύρω από αυτές τις λέξεις-κλειδιά. Φυσικά, αυτό θα πρέπει να συνοδεύεται και από αντίστοιχου επιπέδου ποιότητα σε αυτό το περιεχόμενο. Το τελικό αποτέλεσμα δε θα είναι ιδιαίτερα ελκυστικό αν το μόνο που κάνετε είναι να βάλετε μια λέξη-κλειδί σε κάθε πρόταση, οπότε αναζητήστε μια ισορροπία στην χρήση τους.

Βελτιστοποίηση εικόνων

Οι εικόνες είναι σημαντικό κομμάτι της εμφάνισης και προσέγγισης μιας ιστοσελίδας, αλλά μπορεί επίσης να αποβούν επιζήμιες για την απόδοσή της. Συμπιέστε τις εικόνες σας για να μειώσετε τη χωρητικότητα που απαιτούν και χρησιμοποιήστε λέξεις-κλειδιά στους τίτλους και τις ετικέτες τους για να ενισχύσετε μέσω αυτών και το SEO.

Backlinks

Η ύπαρξη συνδέσμων από άλλους προς το περιεχόμενό σας είναι πολύ χρήσιμη. Αυτά τα backlinks δείχνουν στις μηχανές αναζήτησης ότι το περιεχόμενό σας εκτιμάται και ενισχύουν την κατάταξή σας. Επικοινωνήστε με ιδιοκτήτες άλλων ιστοσελίδων, κάντε συμφωνίες και χτίστε ένα κοινωνικό δίκτυο προς ενίσχυση αυτού. Αν το περιεχόμενό σας είναι ποιοτικό, ενδεχομένως θα υπάρξουν και περιπτώσεις όπου θα λάβετε μνεία χωρίς να χρειαστεί να κάνετε κάτι.

Τα πιο διαδεδομένα WordPress SEO Plugins

Τα WordPress SEO plugins είναι πρόσθετα για το WordPress και μέρος αυτού που κάνει την πλατφόρμα τόσο πρακτική όσον αφορά το SEO. Υπάρχουν πολλές επιλογές. Εδώ θα αναφερθούμε σύντομα σε τρεις από τις δημοφιλέστερες, το Rank Math, το Yoast SEO και το All in One SEO Pack.

Rank Math

Το Rank Math είναι από τα πιο πρόσφατα plugins, αλλά έχει αποδειχθεί ιδιαίτερα δημοφιλές ανάμεσα στους χρήστες του WordPress. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:

  • Ανάλυση Περιεχομένου

  • AI βοηθός

  • Schema Μarkup

  • Έλεγχος για 404

  • Διαχείριση ανακατευθύνσεων (redirects) 301

  • Δημιουργία XML sitemap

  • κ.α.

Το Rank Math προσφέρει επίσης φιλική και εύχρηστη διεπαφή προς διευκόλυνση των εργασιών και αποτελεί την δική μας επιλογή πρόσθετου στις καμπάνιες που διαχειριζόμαστε.

Yoast SEO

Το Yoast SEO είναι η «κλασική» επιλογή. Έχει πάνω από μια δεκαετία στην αγορά και έχει αναδειχθεί ως ένα από τα πιο επιτυχημένα plugins της πλατφόρμας. Στα χαρακτηριστικά του περιλαμβάνονται:

  • Ανάλυση περιεχομένου

  • Δημιουργία XML sitemap

  • Σύνδεση με social media

  • Διαχείριση ανακατεύθυνσης

  • Schema Μarkup

  • Έρευνα για λέξεις-κλειδιά

Το Yoast SEO διαθέτει επίσης μια προνομιακή έκδοση που προσφέρει επιπλέον χαρακτηριστικά, όπως προτάσεις για εσωτερικούς συνδέσμους (internal links) και επιπλέον πληροφορίες για την ποιότητα του περιεχομένου.

All in One SEO Pack

Το All in One SEO Pack είναι ένα επίσης δημοφιλές WordPress SEO plugin που προσφέρει αντίστοιχες δυνατότητες με το Yoast SEO. Η προνομιακή του έκδοση διαθέτει επίσης χαρακτηριστικά όπως σύνδεση με το WooCommerce και προηγμένη συνεργασία με το Google Analytics.

Συχνά λάθη

Ελαχιστοποίηση του κόστους, έλλειψη χρόνου, άγνοια. Είναι πολλοί οι λόγοι που μπορεί να οδηγήσουν σε λάθη ή παραλείψεις κατά την εκτέλεση SEO στρατηγικών. Εδώ αναφέρουμε μερικές συνηθισμένες περιπτώσεις για να μην πέσετε σε κάποια παγίδα.

1. Μη χρήση WordPress SEO Plugin

Αν νομίζετε ότι δε χρειάζεστε ένα, ξανασκεφτείτε το. Τα SEO plugins είναι εξαιρετικά χρήσιμα και το εύρος των υπηρεσιών που προσφέρουν και των δεδομένων που μπορούν να σας δώσουν είναι πολύ μεγάλο. Πρόκειται ίσως για το μεγαλύτερο πλεονέκτημα που σας δίνει το WordPress όσον αφορά το SEO, οπότε μην τα αγνοήσετε.

2. Κακό On-Page SEO

Το να πνίξετε την ιστοσελίδα σας σε λέξεις-κλειδιά δεν είναι ιδανικό. Το να μην τους δώσετε την πρέπουσα σημασία και να μην τις χρησιμοποιήσετε εκεί που μπορείτε όμως είναι εξίσου προβληματικό. Τίτλοι, κεφαλίδες, meta descriptions, ετικέτες είναι όλα σημεία φτιαγμένα για λέξεις-κλειδιά, αλλά συχνά μένουν αχρησιμοποίητα. Χρησιμοποιήστε τα σωστά.

3. Προβληματικές Εικόνες

Τυπικό λάθος. Μεγάλες εικόνες, συχνά με βαρείς τύπους και μέγεθος αρχείου, που προκαλούν προβλήματα στη φόρτωση σελίδων. Τίτλοι που εξακολουθούν να περιλαμβάνουν τυχαίες σειρές αριθμών και γραμμάτων, αντί για κάτι σχετικό με το περιεχόμενο. Έλλειψη alt text και των λέξεων-κλειδιών που μπορούν να μπουν εκεί. Μην υποτιμάτε τη συνεισφορά που μπορούν να έχουν οι εικόνες στο SEO, ούτε τα προβλήματα που μπορούν να προκαλέσουν αν δεν προσέξετε.

4. Κακογραμμένα themes

Το WordPress σας επιτρέπει να προσαρμόσετε πολλά πράγματα στις ανάγκες σας και προσφέρει πλήθος themes. Πολλά από αυτά τα themes ωστόσο δεν είναι καλά γραμμένα και τα προβλήματα στον κώδικά τους είναι επιζήμια για τη λειτουργία της σελίδας σας και το SEO της. Κατά την επιλογή του θέματος κοιτάξτε τις αξιολογήσεις. Ένα καλό θέμα θα έχει εκατοντάδες αν όχι χιλιάδες θετικές αξιολογήσεις.

5. Έλλειψη ποιοτικού περιεχομένου

Από τα πιο συνηθισμένα λάθη και σίγουρα το πιο σημαντικό. Το SEO, όπως προαναφέρθηκε, δεν είναι μόνο ζήτημα συλλογής όσο δυνατόν περισσότερων λέξεων-κλειδιών. Οι λέξεις-κλειδιά πρέπει να περιληφθούν αρμονικά στο περιεχόμενο, το οποίο πρέπει με τη σειρά του να είναι προσεγμένο και να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των επισκεπτών.

Μη θυσιάζετε την ποιότητα του περιεχομένου χάριν υπερβολικής χρήσης λέξεων-κλειδιών. Δεν αρκεί μόνο να έχετε επισκέπτες, πρέπει και να τους πείσετε να παραμείνουν στην σελίδα σας, και είναι το περιεχόμενό σας που θα το κάνει αυτό. Αν δε δώσετε τη δέουσα προσοχή, θα οδηγήσει σε απώλεια της αξιοπιστίας σας και υποβάθμιση της κατάταξής σας στα αποτελέσματα της αναζήτησης.

Μάθετε Περισσότερα για το WordPress SEO

Το SEO απαιτεί να μένετε πάντα ενημερωμένοι για τις εξελίξεις και τις αλλαγές στον κλάδο, οι οποίες πιστέψτε με, είναι συχνές. Αν θέλετε να φέρετε περισσότερους επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας, ακολουθήστε τις παραπάνω οδηγείες, δημιουργήστε ποιοτικό περιεχόμενο και σιγά σιγά θα δείτε την ιστοσελίδα σας να ανεβαίνει στα αποτελέσματα της αναζήτησης. 

Σε αρκετές περιπτώσεις μπορείτε να δοκιμάσετε να βελτιστοποιήσετε μόνοι σας την ιστοσελίδας σας. Ειδικά αν απευθύνεστε σε κοινό στην περιοχή σας ή την πόλη σας, τότε είναι πολύ πιθανόν το ποιοτικό περιεχόμενο να σας φέρει ψηλά στα αποτελέσματα εν καιρό. Οι πληροφορίες στο διαδίκτυο είναι αμέτρητες και θα βρείτε πληθώρα οδηγών για να το κάνετε μόνοι σας. 

Αυτό δεν σημαίνει ότι είναι εύκολο. Ειδικά σε περιπτώσεις κλάδων που υπάρχει έντονος ανταγωνισμός, το να φτάσετε στην πρώτη σελίδα μπορεί να αποδειχθεί πραγματική πρόκληση. 

Παράλληλα, η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας απαιτεί χρόνο. Χρόνο για έρευνα, μελέτη και υλοποίηση των τεχνικών SEO. Ο χρόνος σας είναι ότι πιο πολύτιμο έχετε και καλό θα ήταν να τον αφιερώνετε στους σημαντικότερους τομείς της επιχείρησής σας. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να βρείτε κάποιον ειδικό να το αναλάβει για εσάς. Έτσι θα γνωρίζετε ότι οι απαραίτητες ενέργειες θα γίνουν σωστά και θα έχετε περισσότερες πιθανότητες να πετύχετε τους στόχους σας.

Αν σας ενδιαφέρει να μιλήσετε μαζί μου, μπορείτε να κλείσετε μια δωρεάν κλήση για να δούμε μαζί τι ανάγκες έχετε και τι μπορείτε να πετύχετε με το SEO. 

Δωρεάν Ραντεβού

Θέλετε να μάθετε περισσότερα για τις υπηρεσίες SEO που παρέχουμε; Πατήστε εδώ.

Σχετικά Άρθρα
lead generation

Lead Generation: Τι είναι και πώς θα το πετύχετε το 2023

Πρωταρχικός σκοπός μιας επιχειρηματικής ιστοσελίδας είναι η αύξηση του πελατών. Πέρα από τα προφανή πλεονεκτήματα που προσφέρει το διαδίκτυο σε αυτόν τον τομέα, μια από

ennovate.gr - cookies icon 005

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης.