10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop

Ένας οδηγός με όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζετε πριν προχωρήσετε στην κατασκευή ενός eshop.

Χρόνος Ανάγνωσης: 15-20 λεπτά

Πίνακας Περιεχομένων

Ποιος είναι ο σκοπός αυτού του οδηγού;

Για κάθε επιχείρηση που πραγματοποιεί αυτό το αποφασιστικό βήμα για την εξέλιξή της, η δημιουργία ενός eshop θα πρέπει πάντα, εκτός από απαιτητική διαδικασία, να αποτελεί και μία ευχάριστη και δημιουργική εμπειρία για τους ιδιοκτήτες. Μία διαδρομή που θα ξεκινάει με γερές βάσεις και θα ολοκληρώνεται σταδιακά, με σαφώς ορισμένα βήματα.

Αυτή η ευχάριστη διαδικασία όμως, μπορεί πολύ εύκολα να γίνει πολύπλοκη και χρονοβόρα, να οδηγήσει σε κλασικές παγίδες και λάθη, να δημιουργεί συνεχώς νέα προβλήματα και στο τέλος να μην αποφέρει τα αναμενόμενα αποτελέσματα, δηλαδή το eshop που ονειρευόσασταν.

Η εμπειρία μας στη σχεδίαση και κατασκευή ιστοσελίδων μάς έχει οδηγήσει στο συμπέρασμα πως ένα επιτυχημένο eshop ξεκινάει πάντα από τη σωστή προετοιμασία.

«Ένα επιτυχημένο eshop ξεκινάει πάντα από τη σωστή προετοιμασία...»

Στόχος λοιπόν αυτού του οδηγού εκκίνησης είναι να συγκεντρώσει τα κυριότερα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη διαδικασία κατασκευής ενός eshop, κυρίως από την πλευρά του ιδιοκτήτη, είτε επεκτείνετε διαδικτυακά το ήδη υπάρχον φυσικό κατάστημά σας, είτε ξεκινάτε online από το μηδέν. Να σας βοηθήσει να κατανοήσετε και να οργανώσετε όλα τα βήματα που θα χρειαστεί να ολοκληρώσετε από την πλευρά σας, αλλά και τις αποφάσεις που θα πρέπει να πάρετε για τη λειτουργικότητα του ηλεκτρονικού καταστήματός σας.

Προσοχή! Αυτό το άρθρο δεν αποτελεί έναν οδηγό για να φτιάξετε μόνοι σας ένα eshop. Η σχεδίαση και κατασκευή μίας ιστοσελίδας, πόσο μάλλον ενός eshop, είναι μία πολυσύνθετη διαδικασία την οποία δεν θα σας προτείναμε να ακολουθήσετε μόνοι σας (χωρίς τη βοήθεια εξειδικευμένων συνεργατών) αν δεν έχετε την απαιτούμενη εμπειρία και αν θέλετε να αποκτήσετε ένα πραγματικά ανταγωνιστικό eshop.

1. Έναρξη Επιχειρηματικής Δραστηριότητας

Αν έχετε ήδη επιχείρηση, τότε σίγουρα η διαδικασία θα είναι πιο εύκολη και σύντομη, εφόσον έχετε ήδη κάνει έναρξη στην Εφορία. Αν δεν έχετε, θα πρέπει να ιδρύσετε μία εταιρία ή ατομική επιχείρηση για να μπορείτε να εκδίδετε τα απαραίτητα παραστατικά πώλησης.

Όσον αφορά την έδρα της επιχείρησης σε περίπτωση που δεν έχετε φυσικό κατάστημα, θα πρέπει να δηλωθεί κάποιος χώρος που ουσιαστικά θα λειτουργεί ως αποθήκη και θα χρησιμοποιείται για τη διακίνηση των προϊόντων σας και τη διεκπεραίωση των παραγγελιών σας. Αυτός ο χώρος θα αποτελεί τη νόμιμη φυσική έδρα για την επιχείρησή σας.

Για όλα τα βήματα που θα χρειαστεί να ακολουθήσετε σε κάθε περίπτωση, θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον λογιστή σας.

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 004

2. Εταιρική Ταυτότητα

Όλα ξεκινούν και τελειώνουν εδώ: Με το όνομα, το λογότυπο, τα χρώματα και το σλόγκαν του eshop σας. Στην περίπτωση που έχετε ήδη και φυσικό κατάστημα, είναι μάλλον προτιμότερο, για ευνόητους λόγους, να διατηρήσετε τον ίδιο τίτλο και logo (αν υπάρχει) για την online παρουσία σας. Ταυτόχρονα όμως, σε περίπτωση που επιθυμείτε μία ολική ανανέωση, η κατασκευή του eshop μπορεί να αποτελέσει την ιδανική ευκαιρία για να πραγματοποιήσετε ολοκληρωμένο rebranding, δηλαδή να αποκτήσετε νέα εταιρική ταυτότητα: ονομασία, λογότυπο κλπ.

Παράλληλα, σε συνεργασία με τον επαγγελματία ή agency που θα επιμεληθεί το logo σας, μπορείτε, με βάση αυτό το λογότυπο, να επιλέξετε και μία παλέτα με βασικά και δευτερεύοντα χρώματα που θα χρησιμοποιηθούν στο eshop σας.

«Αν έχετε ήδη ένα φυσικό κατάστημα, η κατασκευή ενός eshop μπορεί να αποτελέσει την ιδανική ευκαιρία για να πραγματοποιήσετε rebranding....»

Και αν έχετε έμπνευση ή όρεξη για mindstorming, μπορείτε να βρείτε κι ένα έξυπνο tagline που θα συνοδεύει το eshop σας. Μάλιστα, αν είναι αρκετά σύντομο και ξεχωριστό, ίσως είναι καλή ιδέα αυτή η ατάκα να συμπεριληφθεί και στο logo σας, εαν αυτό είναι εφικτό από άποψη λειτουργικότητας και καλαισθησίας.

Tip: Σε περίπτωση που κάνετε rebranding ή σκέφτεστε όνομα για ένα ολοκαίνουριο eshop (χωρίς φυσικό κατάστημα), ενδεχομένως να παίξει σημαντικό ρόλο στην επιλογή σας και η διαθεσιμότητα των domain names (δείτε παρακάτω).

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 023

3. Επιλογή Domain Name

Όπως τα φυσικά καταστήματα, έτσι και τα ηλεκτρονικά (όπως και όλα τα websites του Διαδικτύου) έχουν μία μοναδική διεύθυνση. Η επιλογή της κατάλληλης διεύθυνσης για το shop σας μπορεί να αποτελέσει σπαζοκεφαλιά και είναι μία κρίσιμη απόφαση που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την επισκεψιμότητα, άρα και την επιτυχία, του eshop σας.

Αν είναι διαθέσιμο ένα domain name (δείτε παρακάτω πώς θα ελέγξετε τη διαθεσιμότητα) που αντιστοιχεί ακριβώς στο όνομα που έχετε επιλέξει για το shop σας, τότε είστε τυχεροί και μπορείτε να συνεχίσετε με αυτό το domain name.

Αν όχι, μπορείτε να τροποποιήσετε ελαφρώς το domain name που αναζητείτε, μέχρι να βρείτε κάποιο διαθέσιμο. Για παράδειγμα, αν το όνομα αποτελείται από 2 ή περισσότερες λέξεις, μπορείτε να δοκιμάσετε να εισάγετε τον χαρακτήρα της παύλας (“-“). Ακόμη, μπορείτε να εισάγετε λέξεις που περιγράφουν το αντικείμενό σας (π.χ. “gifts”, “toys”, “glasses”) ή να δοκιμάσετε με διαφορετική κατάληξη (.gr, .com, .shop).

Φυσικά, αν δεν είστε σίγουροι για το ποιο domain name να επιλέξετε, οι συνεργάτες σας που θα αναλάβουν την κατασκευή του shop σας, μπορούν σίγουρα να σας βοηθήσουν τόσο στην επιλογή όσο και στη διαδικασία κατοχύρωσής του. Στην ennovate, όταν μας ζητηθεί, αφού εξετάσουμε τη διαθεσιμότητα και τα πλεονεκτήματα που προσφέρει η κάθε διαθέσιμη διεύθυνση, πάντα προτείνουμε στους πελάτες μας εναλλακτικά domain names που μπορούν να επιλέξουν.

«Η επιλογή της κατάλληλης διεύθυνσης για το shop σας είναι μία κρίσιμη απόφαση που μπορεί να επηρεάσει σημαντικά την επισκεψιμότητα, άρα και την επιτυχία, του eshop σας.....»

Tip: Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι μπορείτε να κατοχυρώσετε όσα domain names θέλετε. Για παράδειγμα, αν δεν είστε σίγουροι για το ποιο domain name θα επιλέξετε τελικά ή αν απλώς θέλετε να κατοχυρώσετε ένα παρεμφερές domain name για να μην καταλήξει στο μέλλον σε κάποιον ανταγωνιστή σας ή/και μπερδέψει τους πελάτες σας, τότε μπορείτε να κατοχυρώσετε περισσότερα από ένα domain names. Μάλιστα, είναι εφικτό όλες αυτές οι διαφορετικές διευθύνσεις να οδηγούνται στη μία και μοναδική που θα έχει τελικά το eshop σας.

Tip: Αν θέλετε να ελέγξετε μόνοι σας τη διαθεσιμότητα των domain names, μπορείτε να το κάνετε σε μία πλατφόρμα ελέγχου διαθεσιμότητας και κατοχύρωσης domain names, όπως είναι το Papaki. Τα domain names μπορούν να περιέχουν μόνο λατινικούς χαρακτήρες, αριθμούς και τον χαρακτήρα της παύλας (“-“).

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 005

4. Οργάνωση των Προϊόντων

Αυτό είναι ίσως το σημαντικότερο βήμα που έγκειται αποκλειστικά στον ιδιοκτήτη και αφορά την οργάνωση των προϊόντων σας. Φυσικά, η πολυπλοκότητα αυτής της οργάνωσης εξαρτάται από τον αριθμό και την ποικιλία των προϊόντων.

Εδώ θα πρέπει καταρχάς να επιλέξετε όλα τα προϊόντα τα οποία θα είναι διαθέσιμα για online αγορά και στη συνέχεια να ορίσετε τις κατηγορίες τους (ενδεχομένως να απαιτούνται και υποκατηγορίες). Αν το shop σας περιέχει λίγα και παρόμοια μεταξύ τους προϊόντα (ενδεικτικά κάτω από 10), ίσως να μπορείτε να παραλείψετε την οργάνωσή τους σε κατηγορίες.

Στην περίπτωση που διαθέτετε παραλλαγές του ίδιου προϊόντος, είναι πολύ χρήσιμο να έχετε καταγεγραμμένα αυτά τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα (μέγεθος, χρώμα, βάρος κτλ) για την κάθε παραλλαγή.

Επίσης, κάθε προϊόν θα πρέπει να έχει έναν συγκεκριμένο τίτλο (που θα έχει την ίδια μορφή για κάθε προϊόν), καθώς και μία αναλυτική περιγραφή. Ανάλογα με τη σχεδίαση και τη δομή του website, πιθανόν να χρειαστεί και μία πιο σύντομη περιγραφή (μία μικρή πρόταση) που θα ακολουθεί το προϊόν σε διάφορα σημεία του eshop.

«Η σωστή οργάνωση και η επαγγελματική φωτογράφιση των προϊόντα σας, θα σας αποφέρει περισσότερες πωλήσεις και θα σας διευκολύνει στη διαχείριση του shop...»

Για την καλύτερη οργάνωση του στοκ σας, μπορείτε να θέσετε (ή να μεταφέρετε από το φυσικό κατάστημά σας) έναν μοναδικό κωδικό που θα αντιστοιχεί σε κάθε προϊόν (SKU), ενώ αν το shop σας υποστηρίζει αποστολές, καλό θα είναι να γνωρίζετε εξαρχής τις διαστάσεις και το βάρος του κάθε προϊόντος σας – κάτι που θα χρησιμεύσει στον υπολογισμό των μεταφορικών εξόδων.

Σε αυτό το στάδιο μπορείτε να κάνετε και την αρχική τιμολόγηση για τον online κατάλογο των προϊόντων σας, αν και οι τιμές είναι κάτι που θα μπορείτε να αλλάζετε μόνοι σας, δυναμικά, μετά τη δημοσίευση του eshop σας.

Για το τέλος αφήσαμε κάτι πολύ σημαντικό που δεν είναι άλλο από τις φωτογραφίες των προϊόντων σας. Αν δεν έχετε φωτογραφίες για όλα τα προϊόντα σας ή αν αυτές που έχετε δεν είναι ποιοτικές, είναι καλή ιδέα να συνεργαστείτε με έναν φωτογράφο για μία πιο επαγγελματική παρουσίαση που σίγουρα θα σας αποφέρει περισσότερες πωλήσεις. Ανάλογα με τη σχεδίαση του website και τον τύπο των προϊόντων, οι εικόνες ίσως χρειαστούν και ψηφιακή επεξεργασία για να μπορούν να ενταχθούν αρμονικά στο layout της σελίδας σας – αυτό είναι κάτι που θα το αναλάβει ο ίδιος ο φωτογράφος σας, ο γραφίστας σας (αν υπάρχει) ή οι συνεργάτες σας που θα αναλάβουν την κατασκευή του eshop.

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 016

5. Επιλογή Τρόπων Πληρωμής

Όπως γνωρίζετε, υπάρχουν αρκετοί τρόποι με τους οποίους μπορεί να ολοκληρωθεί μία συναλλαγή σε ένα online κατάστημα. Και υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους μπορείτε να επιλέξετε ή να απορρίψετε κάποιους από αυτούς (π.χ. ευκολία διαχείρισης συναλλαγών, κόστος υλοποίησης και συντήρησης, επιπλέον κόστος για τον πελάτη, κράτηση προμήθειας ανά πώληση για τους ιδιοκτήτες κτλ).

Ας δούμε τους πιο δημοφιλείς τρόπους πληρωμής σε ελληνικά eshops:

  • Πιστωτική / Χρεωστική Κάρτα (εφάπαξ ή με έντοκες/άτοκες δόσεις)
  • Paypal
  • Viva Wallet
  • Κατάθεση σε Τραπεζικό Λογαριασμό
  • Αντικαταβολή
  • Πληρωμή κατά την Παραλαβή από το Κατάστημα

Την ενημέρωσή σας σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της κάθε περίπτωσης, όπως φυσικά και την υλοποίηση του κάθε τρόπου πληρωμής που θα επιλέξετε (με όλα τα πρότυπα ασφάλειας συναλλαγών για εσάς και τους πελάτες σας), την αναλαμβάνει το τεχνικό τμήμα των συνεργατών σας.

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 006

6. Επιλογή Τρόπων Αποστολής (*εφόσον υποστηρίζεται)

Αν το κατάστημά σας υποστηρίζει αποστολές σε Ελλάδα ή/και Εξωτερικό, θα πρέπει να επιλέξετε μία ή περισσότερες μεταφορικές εταιρείες με τις οποίες θα συνεργάζεστε για τη διεκπεραίωση αυτών των αποστολών.

Αφού εξετάσετε τις χρεώσεις, τους χρόνους παράδοσης, τις έξτρα υπηρεσίες/παροχές και τις ειδικές εκτπώσεις που θα σας προσφέρει η κάθε μεταφορική, θα κάνετε τις επιλογές σας και θα ενημερώσετε τους συνεργάτες σας με τους αντίστοιχους τιμοκαταλόγους που θα χρησιμοποιούνται κατά τον υπολογισμό των μεταφορικών εξόδων (και που φυσικά θα μπορούν να τροποποιούνται σε περίπτωση αλλαγών από την πλευρά των εταιρειών).

«Επιλέξτε με σύνεση τις μεταφορικές εταιρείες με τις οποίες θα συνεργαστείτε. Θα πρέπει να αποτελέσουν αξιόπιστους συνεργάτες σας...»

Σε αυτό το βήμα, μπορείτε να κάνετε μία πρώτη εκτίμηση για τις χώρες που θα εξυπηρετείτε (π.χ. μόνο Ελλάδα, Ευρώπη, όλες τις χώρες ή συγκεκριμένες χώρες κτλ), όπως και για το ποσό που θα πρέπει να συμπληρώσει στο καλάθι του ο πελάτης για να κερδίζει “δωρεάν μεταφορικά” (αν φυσικά επιθυμείτε να υπάρχει αυτή η δυνατότητα) – κάτι που θα μπορείτε εύκολα να τροποποιείτε στο μέλλον, κατά τη λειτουργία του καταστήματός σας. Π.χ. σε μία περίοδο ειδικών προσφορών, μπορείτε να ελαττώσετε ακόμα περισσότερο (ή να εκμηδενίσετε) το ποσό αυτό, είτε για όλους τους πελάτες σας ανεξαιρέτως, είτε για του συνδρομητές στο newsletter σας, είτε για όσους κάνουν χρήση ειδικού κουπονιού κτλ.

Φυσικά, αν μελλοντικά δεν είστε ευχαριστημένοι από τη συνεργασία σας με κάποια μεταφορική εταιρεία, μπορείτε να την αφαιρέσετε από τους τρόπους αποστολής ή να την αντικαταστήσετε με κάποια άλλη.

Μην ξεχνάτε ότι η αγοραστική εμπειρία του πελάτη δεν τελειώνει με το κλικ της πληρωμής στο website σας, αλλά με την παραλαβή της παραγγελίας του.

*Υπάρχουν περιπτώσεις στις οποίες δεν είναι απαραίτητο να υπάρχει αποστολή των προϊόντων σας. Π.χ. αν παρέχετε μόνο πληρωμή με “Παραλαβή από το Κατάστημα” ή αν πουλάτε ψηφιακά προϊόντα (προγράμματα, φωτογραφίες κτλ).

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 015

7. Επιλογή Επιπλέον Χαρακτηριστικών που θα έχει το eshop σας

Ένα σύγχρονο eshop μπορεί να έχει άπειρες δυνατότητες σε ό,τι αφορά την παρουσίαση των προϊόντων, την αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες και την εξυπηρέτηση των επισκεπτών που εν τέλει μετατρέπονται σε πελάτες.

Πάντα σε συνεργασία με τους σχεδιαστές και developers σας οι οποίοι θα σας εξηγήσουν περαιτέρω τη χρησιμότητα του κάθε χαρακτηριστικού, θα κληθείτε να αποφασίσετε για το ποια από αυτά θα προστεθούν στο eshop σας.

Μπορούμε ενδεικτικά να αναφέρουμε εδώ κάποια χαρακτηριστικά παραδείγματα λειτουργιών για ένα ηλεκτρονικό κατάστημα:

  • Δυνατότητα δημιουργίας λογαριασμού από τον επισκέπτη (Login)
  • Δυνατότητα διατήρησης λίστας επιθυμιών από τον επισκέπτη (Wishlist)
  • Εμφάνιση επιπλέον προτεινόμενων προϊόντων και προσφορών στον επισκέπτη (“Κορυφαία σε Πωλήσεις”, “Αγοράστηκαν Πρόσφατα”, “Συνδυάζονται μαζί” κτλ)
  • Υπολογισμός και εμφάνιση κόστους μεταφορικών στον πελάτη, πριν από την κατεύθυνσή του στη σελίδα πληρωμής
  • Δυνατότητα δυναμικής προσθήκης στο καλάθι από τον επισκέπτη (χωρίς επαναφόρτωση της σελίδας ή ανακατεύθυνσής του στη σελίδα του καλαθιού)
  • Προτροπή εγγραφής του επισκέπτη σε newsletter
  • Δυνατότητα εγγραφής του πελάτη σε newsletter κατά την ολοκλήρωση των αγορών του
  • Δυνατότητα χρήσης εκπτωτικών κουπονιών από τον επισκέπτη
  • Αποστολή ψηφιακού παραστατικού (απόδειξη ή τιμολόγιο) σε αρχείο pdf (συννημένο αρχείο εντός του mail επιβεβαίωσης πληρωμής που λαμβάνει ο πελάτης)
  • Αυτόματη δημιουργία και αποστολή κωδικού αποστολής (tracking code) στον πελάτη, έπειτα από την παραγγελία του
  • Παρουσίαση κριτικών για κάθε προϊόν και δυνατότητα μεταφόρτωσης νέας κριτικής από τον πελάτη (με δημοσίευση έπειτα από έκγριση των διαχειριστών)
  • Δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας του επισκέπτη με τη σελίδα μέσω chat
  • Δυνατότητα εμφάνισης της πορείας της παραγγελίας από τον πελάτη, εντός του website
  • Δυνατότητα αυτόματης ενημέρωσης προς τον πελάτη σχετικά με την παραγγελία του, μέσω SMS (εκτός από email)
  • Δυνατότητα αλλαγής συναλλάγματος από τον πελάτη
  • Δυνατότητα επιπλέον έκπτωσης στον επιστρεφόμενο πελάτη με σύστημα συλλογής και εξαργύρωσης πόντων
  • Δυνατότητα αλλαγής γλώσσας από τον πελάτη
  • Δυνατότητα διασύνδεσης με πλατφόρμες αναζήτησης προϊόντων όπως το Skroutz και το BestPrice
  • Δυνατότητα εμφάνισης των προϊόντων σας στο Facebook και στο Google
10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 018

8. Δυνατότητα Άμεσης Εξυπηρέτησης για τους Επισκέπτες/Πελάτες σας

Κάτι που εκτιμούν πολύ οι επισκέπτες/πελάτες σε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι οι γρήγορες απαντήσεις στα ερωτήματα που μπορεί να έχουν σχετικά με κάποιο προϊόν ή τη διαδικασία πληρωμής, όπως και η έγκαιρη και συνεχής ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη της παραγγελίας τους.

Είναι σημαντικό λοιπόν για το eshop σας, να εμφανίζονται σε ευδιάκριτο σημείο τα απαραίτητα στοιχεία επικοινωνίας του επισκέπτη με τη σελίδα αλλά και να υπάρχουν γρήγορες και ξεκάθαρες απαντήσεις στις ερωτήσεις που θα προκύψουν. Ένα τηλεφώνημα ή email που μένει αναπάντητο για πολλές μέρες ή μία παραγγελία για την πορεία της οποίας δεν υπάρχει εξέλιξη ή ενημέρωση, είναι πολύ αρνητικά δείγματα εξυπηρέτησης για ένα eshop. Ιδανικά, μπορείτε να απαντάτε και στα ερωτήματα που δέχεστε στις σελίδες του eshop σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram κτλ).

«Μεριμνήστε για την υποστήριξη επισκεπτών και πελατών και κερδίστε την εμπιστοσύνη τους απαντώντας γρήγορα και αναλυτικά στα ερωτήματα που θα έχουν...»

Ακόμη, εκτός από τις πληροφορίες για τους τρόπους πληρωμής και αποστολής που φυσικά θα αναγράφονται αναλυτικά, μπορείτε να φτιάξετε μία λίστα με τις πιο συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις (FAQ) που μπορεί να προκύψουν για έναν επισκέπτη. Μέσω αυτών, είναι πολύ πιθανόν να μπορέσει να λύσει την απορία του χωρίς να χρειαστεί να επικοινωνήσει μαζί σας.

Εκτός από τα στοιχεία επικοινωνίας, μπορείτε να εμφανίσετε τη διεύθυνση της επιχείρησης, την τοποθεσία της στον χάρτη καθώς και τα ονόματα των ιδιοκτητών (μαζί με κάποια σύντομη περιγραφή της φιλοσοφίας/ιστορίας πίσω από το eshop) – όλα αυτά είναι στοιχεία που μπορούν να κερδίσουν ακόμα περισσότερο την εμπιστοσύνη του επισκέπτη (και τη μετατροπή του σε πελάτη).

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 003

9. Σαφείς Όροι Συναλλαγών/Επιστροφών και Πολιτική Απορρήτου & Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR)

Κάθε σύγχρονο eshop που σέβεται το αγοραστικό κοινό, οφείλει να ενημερώνει ρητά και να τηρεί αυστηρά τους Όρους Συναλλαγών και Επιστροφών (προϊόντων και χρημάτων) που θα πρέπει να διέπουν κάθε συναλλαγή.

Εκτός από την ασφάλεια που εξασφαλίζετε στους πελάτες σας για τις αγορές τους, οι παραπάνω όροι είναι πλέον απαραίτητοι και νομικά – δίχως αυτούς δεν μπορείτε να συνεργαστείτε με τις ελληνικές τράπεζες και να αποκτήσετε ηλεκτρονική πύλη πληρωμών για εξόφληση με πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες.

Ακόμη, κάθε website οφείλει να διατηρεί Πολιτική Απορρήτου και Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων (GDPR) και Πολιτική για τα Cookies που αποθηκεύονται (με δυνατότητα τροποποίησης από την πλευρά του χρήστη), καθώς και να ενημερώνει τακτικά τους επισκέπτες για τυχόν αλλαγές στους όρους αυτούς.

Μπορείτε να ενημερωθείτε μόνοι σας για τη νομοθεσία και να συντάξετε οι ίδιοι τους όρους αυτούς, ενώ και οι τεχνικοί συνεργάτες σας μπορούν σίγουρα να σας κατατοπίσουν, ωστόσο αν θέλετε να είστε 100% σίγουροι για τις απαιτούμενες προϋποθέσεις και να είστε πλήρως καλυμμένοι νομικά, μπορείτε να συμβουλευτείτε τον δικηγόρο σας ο οποίος θα σας βοηθήσει και στο να κατοχυρώσετε τα εμπορικά σήματά σας (εφόσον υπάρχουν).

Σε ό,τι αφορά την υλοποίηση της τακτικής ενημέρωσης, συναίνεσης και επιλογής του χρήστη για το ποια cookies θα αποθηκεύονται, την αναλαμβάνουν οι συνεργάτες που κατασκευάζουν το eshop σας.

Tip: Με τη βοήθεια ενός εξειδικευμένου συμβούλου επιχειρήσεων ή του agency με το οποίο συνεργάζεστε, μπορείτε να εξετάσετε αν υπάρχουν ενεργά προγράμματα επιδότησης (ΕΣΠΑ κτλ) από τα οποία μπορείτε να επωφεληθείτε για την κατασκευή του eshop σας.

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 013

10. Διαχείριση Στοκ και Παραγγελιών

Ειδικότερα για ένα eshop που αναμένεται να δέχεται παραγγελίες σε καθημερινή βάση και να διαθέτει μεγάλο αριθμό διαφορετικών κωδικών προϊόντων, είναι σημαντικό να μεριμνήσετε εξαρχής για το πώς θα οργανώσετε τις τροποποιήσεις στο στοκ και τη διεκπεραίωση των παραγγελιών.

Είτε αναλάβετε εσείς οι ίδιοι τη διαχείριση, είτε την αναθέσετε σε συνεργάτες σας, θα πρέπει να μπορείτε άμεσα να τροποποείτε τη διαθεσιμότητα, τις τιμές και τα χαρακτηριστικά των προϊόντων που εμπορεύεστε, όπως και να συσκευάζετε και να προωθείτε τις παραγγελίες σας που χρειάζονται αποστολή, χωρίς μεγάλες καθυστερήσεις.

Για παράδειγμα, αν έχετε ενημέρωση ότι υπάρχει έλλειψη (ή καθηστέρηση στην παραλαβή) ενός προϊόντος από τον προμηθευτή σας ή αν υπάρχει μία εσφαλμένη περιγραφή προϊόντος, απαιτούνται έγκαιρα και οι απαραίτητες τροποποιήσεις των προϊόντων στο eshop, έτσι ώστε να μην βρεθείτε να δίνετε εξηγήσεις σε δυσαρεστημένους πελάτες που δεν θα λάβουν αυτό που αγόρασαν ή θα το λάβουν αργότερα του αναμενομένου.

10 πράγματα που θα χρειαστείτε για να ξεκινήσετε ένα eshop - ennovate agency - 011

Κάντε το επόμενο βήμα!

Αναμφίβολα, η απόκτηση ενός eshop δεν είναι μία εύκολη και σύντομη διαδικασία. Άλλωστε η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μία μέρα. Η εμπειρία μας δείχνει ότι “έτοιμες λύσεις” που σας υπόσχονται eshop στο άψε-σβήσε είναι εφήμερες, με τους ιδιοκτήτες να χάνουν χρόνο, χρήματα και υποψήφιους πελάτες, πριν απογοητευτούν και αναζητήσουν σοβαρές επαγγελματικές λύσεις.

Εκτός όμως από αξιόπιστους συνεργάτες, θα χρειαστεί να κάνετε κι εσείς την κατάλληλη έρευνα και προετοιμασία για το eshop σας, ώστε η διαδικασία να κυλήσει ομαλά και με σταθερά βήματα, χωρίς προβλήματα και ελλείψεις που αγνοούνται και επιστρέφουν για να στοιχειώσουν τη σελίδα σας στο μέλλον.

Προσπαθήστε να προβλέψετε τις ανάγκες του eshop σας σε όλα τα στάδια ολοκλήρωσης μίας αγοράς (από την πρώτη επίσκεψη του χρήστη ως την παράδοση και τη λήψη κριτικής για την αγοραστική εμπειρία του) και οργανώστε κατάλληλα τον χρόνο, το διαθέσιμο budget σας και όλα τα βήματα που θα χρειαστεί να ακολουθήσετε από την πλευρά σας.

Αν πιστεύετε ότι έχει έρθει η ώρα να αποκτήσετε ένα επιτυχημένο eshop, μη διστάσετε να κάνετε το επόμενο βήμα. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας για να λύσετε όλες τις απορίες σας και να λάβετε μία δωρεάν μελέτη και προσφορά από την ennovate, με υπεύθυνη καθοδήγηση για όλα όσα θα χρειαστούμε από την πλευρά σας και μία ολοκληρωμένη λύση για τη σχεδίαση και κατασκευή ενός ασφαλούς, καλαίσθητου και αποδοτικού eshop. 

#   
Σχετικά Άρθρα
ennovate.gr - cookies icon 005

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης.